اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

اراده دولت سیزدهم بر مردمی سازی فعالیت های فرهنگی استوار است

اراده دولت سیزدهم بر مردمی سازی فعالیت های فرهنگی استوار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اراده دولت سیزدهم را بر مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و تقویت نهادها و تشکل های مردمی دانست و گفت: کم کردن فاصله مردم با مسوولان از دیگر راهبردهای این دولت مردمی است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در نشست کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به شعار دولت سیزدهم مینی بر تحول و پیشرفت اظهار داشت: آیت الله رئیسی در دوران تبلیغات ریاست جمهوری وعده هایی به مردم داده اند و وزارت خانه ها و دستگاههای مختلف برای تحقق این وعده ها اقدام به  تهیه و تدوین سند تحول کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد با راهبردهای کلان برنامه های خویش را محقق نماید افزود: یکی از مهمترین و اصلی ترین شعارهای دولت سیزدهم بحث عدالت و عادلانه سازی فرصت ها و نیز توجه به مناطق محروم و بخش های کمتر توسعه یافته است.

فلاح، مردمی سازی فرهنگ را از دیگر اولویت های دولت برشمرد و اظهار داشت: دولت قصد دارد فعالیت های فرهنگی را مردمی ساخته و به نهادها و تشکل های مردمی واگذار نماید و این از سرفصل های مهم دولت سیزدهم است.

وی، کم کردن فاصله مردم با مسوولان و مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی را از دیگر اولویت های دولت آیت الله رییسی برشمرد و ادامه داد: این اقدامات منجر به کم شدن فاصله مردم با دولت شده و فعالیت های مردمی را تسهیل خواهد کرد.

فلاح با اشاره به سیاست های دولت در بخش فرهنگ افزود: استفاده از صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی در مسایل فرهنگی و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در این خصوص مورد تاکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: برای تحقق این اهداف تدوین سیاست ها و سند تحول مد نظر قرار گرفته تا از این طریق ساختارها و تقسیم کارها، وظایف اصلاح شود و این بخشی از انتظارات دولت است و در این عرصه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز تدوین سند تحول استانی مد نظر و اقدام قرار گرفته است.

در نشست کارگروه علمی مشورتی سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با توجه به اسناد بالادستی طراحی و تدوین شده است مطرح و مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۴:۲۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |