اخبار

در کارگروه مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر خوزستان مطرح شد

اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متنوع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه

اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متنوع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه
در کارگروه استانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی متنوع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنکگی و توجه به هویت ملی در جامعه تاکید شد.

«علی‌اکبر شیرکوند» (سه‌شنبه 15 شهریور) در کارگروه استانی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: به منظور بهره‌گیری حداکثری از رویداد مهم جام جهانی با هدف هویت ملی، سرمایه اجتماعی و نشاط فرهنگی تلاش کردیم برنامه‌هایی را در این راستا در استان‌ها داشته باشیم.

 

دبیر کمیته داخلی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر که به صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور پیدا کرده بود افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل ورزش و جوانان و سازمان ورزش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سه محور اصلی هستند که این برنامه‌ها را برگزار خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه یک سری برنامه‌ها به صورت استانی و یک سری برنامه‌ها به صورت ملی در نظر گرفته شده اضافه کرد: در برنامه‌های اعلامی استانی ممکن است استانی قابلیت‌های دیگری داشته باشد و استان‌ها می‌توانند برنامه‌های مختلفی هم برنامه‌ریزی کنند.

 

شیرکوند با اشاره به اینکه هدف این است که برنامه‌ها حال و هوای جام جهانی داشته باشد و به سمت ایجاد نشاط اجتماعی سوق داده شود و مردم کشور را برای این رویداد جهانی آماده کنیم ادامه داد: یک سری برنامه‌ها محلی است که برای سه سازمان مذکور در نظر گرفته شده که امیدواریم با هم‌افزایی‌های صورت گرفته برنامه‌های قوی را برگزار کنند.

 

وی از برنامه‌های درنظر گرفته شده را تقدیر از خانواده‌های قهرمان‌پرور شامل خانواده‌های ملی‌پوش و خانواده شهدای ورزشکار دانست و تصریح کرد: از برنامه‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شود می‌توان به برگزاری جام بازی‌های رایانه‌ای ویژه جام جهانی اشاره کرد.

 

دبیر کمیته داخلی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر ابراز کرد: از دیگر برنامه‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شود، برگزاری المپیاد ورزشی است که قرار است از سوی سازمان شهرداری‌ها در 10 رشته برگزار شود که امیدواریم ماحصل این برنامه شناسایی استعدادهای ورزشی و تقویت و پرورش و راه‌یابی آنها به مراحل بالاتر باشد.

 

وی همچنین از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی اشاره کرد و گفت: از آنجا که برگزاری مسابقات جام جهانی همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود یک مسابقه کتابخوانی از کتاب «جام جهانی در جوادیه» اثر داوود امیریان در نظر گرفته شده که ویژه جوانان و نوجوانان است.

 

شیرکوند با تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف جهت برگزاری برنامه‌های متنوع با موضوع جام جهانی عنوان کرد: قطعا صدا و سیما می‌تواند نقش مؤثری در آماده‌سازی اذهان مردم در این مسابقات داشته باشد و بتوانیم روحیه خوبی را در مردم ایجاد کنیم.

 

«عبدالرضا سیفی» نیز با تاکید بر بسترسازی برای ایجاد تبلیغات و همکاری در برگزاری بازی‌های رایانه‌ای خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های محلی اقدام خوبی جهت ایجاد نشاط اجتماعی و استعدادیابی در رشته‌های ورزشی است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه همه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جام جهانی در راستای ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه است اذعان کرد: باید با درگیر کردن ذهن نوجوانان و جوانان با مسائل ورزشی بتوانیم آنها را از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم.

 

همچنین «حمید بنی‌تمیم» پیشنهاد کرد در این کارگروه نیروی انتظامی، صدا و سیما و فرمانداران شهرهای بزرگ هم حضور داشته باشند و اظهار کرد: این مسابقات 30 آبان آغاز می‌شود و ما در اداره کل ورزش و جوانان علاوه بر برنامه‌های پیشنهادی، 2 برنامه دیگر هم در نظر داریم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه برنامه‌های جام جهانی نباید مختص اهواز باشد بلکه باید دیگر شهرها به ویژه شهرهای بزرگ استان را هم در نظر گرفت افزود: با توجه به نزدیکی کشور قطر به خوزستان این ظرفیت وجود دارد که از تیم‌هایی که از دور مسابقات خارج می‌شوند دعوت کنیم که یک اردوی مشترک با سه تیم لیگ برتر داشته باشند.

 

وی از برگزاری جام پرچم در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: این جام در حال برگزاری است و از استان خوزستان 750 تیم روستایی با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر در قالب تیم‌های محلات و روستایی شرکت کردند که پیشنهاد می‌شود اختتامیه این مراسم را در ایام جام جهانی انجام دهیم.

 

بنی‌تمیم تصریح کرد: ما بیشترین درخواست را در استان در رابطه با خرید لباس فوتبال داریم که حدود پنج هزار دست لباس برای تیم‌های اهواز و حومه خریداری شده و بناست برنامه‌ای برگزار و از 300 تیم دعوت شود که در قالب افتتاحیه استادیوم تختی، لباس‌ها هم میان متقاضیان توزیع شود.

 

وی از افتتاح 12 زمین چمن مصنوعی و یک پارک ورزشی روباز در ایام هفته دولت خبر داد و ابراز کرد: این زمین‌ها عمدتا در مناطق محروم است و با افتتاح این زمین‌ها 14 هزار مترمربع به سرانه ورزشی روباز استان اضافه شد.

 

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» نیز با بیان اینکه این کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی برگزار شده و دبیری آن بر عهده اداره‌کل ورزش و جوانان استان است عنوان کرد: یک سری از برنامه‌های جام جهانی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده که در این راستا برنامه‌هایی را در حوزه فرهنگی و هنری در نظر گرفته‌ایم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود در این ایام برنامه‌هایی فرهنگی در زمین‌های ورزش محله‌ای تعریف شود که قطعا از این رویدادها استقبال خواهد شد اذعان کرد: همچنین برگزاری جشنواره شعر تیم ملی ایران در جام جهانی با زبان‌ و گویش‌های مختلف را خواهیم داشت.

 

در این نشست برنامه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی و اجتماعی مرتبط با جام جهانی برای برگزاری در استان خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برگزاری جشنواره عکس خانوادگی، جشنواره خوشنویسی، برگزاری شب شعر و اجرای سرود جهت حمایت از تیم ملی، نصب پرچم جام جهانی در سردر منازل، جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، تقدیر از پیشکسوتان فوتبال استان و تهیه مستند از زندگی‌نامه آنها و ... از جمله برنامه‌های پیشنهادی در این جلسه بود.

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |