اخبار

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان:

نیازمند محتواهای فرهنگی و تبلیغی مناسب برای عمق بخشیدن به زیارت اربعین هستیم

نیازمند محتواهای فرهنگی و تبلیغی مناسب برای عمق بخشیدن به زیارت اربعین هستیم
حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: رسالت و کار اصلی اربعین یک ماهیت فرهنگی است که برای عمق بخشیدن به زیارت اربعین نیازمند محتواهای فرهنگی و تبلیغی مناسب هستیم.

«حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده» امروز (دوشنبه 14 شهریور) در هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگی عمومی خوزستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به اینکه بعثه مقام معظم رهبری مسئول کارگروه و کمیته فرهنگی ستاد اربعین است اظهار کرد: رسالت و کار اصلی اربعین یک ماهیت فرهنگی است که برای عمق بخشیدن به زیارت اربعین نیازمند محتواهای فرهنگی و تبلیغی مناسب هستیم.

 

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان افزود: یکی از مباحثی که در کارگروه فرهنگی ستاد اربعین بررسی می‌شود، بحث فرهنگی و محتوایی و تبلیغی است که در بحث تبلیغی مهمترین مساله اعزام روحانیون به دو مرز شلمچه و چذابه و در مسیرهای ورودی استان تا مرز است.

 

وی اضافه کرد: مسئولیت زائران غیر ایرانی در مرز شلمچه با قرارگاه خاتم‌الاوصیا است و کارهای تبلیغی را مبلغینی بر عهده دارند که به زبان‌های خارجی همچون انگلیسی، اردو و آذری مسلط باشند؛ برای زائران ایرانی نیز سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات و مدیریت حوزه علمیه مسئول شدند در مرزهای شلمچه و چذابه فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه در مرزهای شلمچه و چذابه 2 مسئول فرهنگی مستقر هستند تا فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و محتوایی را پیگیری کنند ادامه داد: در بحث اعزام مبلغ بسیار خوب عمل شده و طبق گزارشات میدانی در هر موکب یک روحانی مستقر است.

 

وی عنوان کرد: در شلمچه که فعالیت مواکب زودتر آغاز شده از حوزه علمیه خرمشهر برای اعزام روحانی کمک گرفتیم تا به تدریج دیگر روحانیون اعزامی نیز اضافه شوند و در موکب‌های بین‌راهی نیز وظیفه اعزام روحانی برعهده حوزه‌های علمیه شهرستان‌های نزدیک به موکب‌ها است.

 

مسئول کارگروه فرهنگی ستاد اربعین خوزستان با اشاره به ضرورت اقامه نماز اول وقت و جماعت در موکب‌ها یاد آور شد: باید تبلیغات فرهنگی و محتوایی محیطی در هر 2 مرز بیشتر شود؛ همچنین نیاز به اعتبارات فرهنگی برای تقویت اقدامات فرهنگی در مرزها داریم.

 

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ۲۱:۵۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |