اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

لزوم اختصاص اعتبار فرهنگی برای فعالیت موکب‌ها

لزوم اختصاص اعتبار فرهنگی برای فعالیت موکب‌ها
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار فرهنگی برای فعالیت موکب‌ها گفت: ما باید نگاه جامع به مسائل فرهنگی داشته باشیم و در این راستا با تشکیل کارگروهی، تدابیری اندیشیده شود که به چه صورت می‌توان فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌ها انجام داد.

 «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (دوشنبه ۱۴ شهریور) در هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگی عمومی خوزستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با تاکید بر فراهم کردن امکانات جهت تردد زائران به سمت مرزها اظهار کرد: در این مسیر زائران برای تهیه بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما با مشکل مواجه هستند که لازم است مدیریت شود در این ایام ظرفیت قطارها، شبکه حمل و نقل جاده‌ای و هوایی افزایش پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین به فراهم کردن بستر و زمینه‌ای برای اقامه نماز اول وقت در مواکب تاکید کرد و افزود: باید از تردد وسایل نقلیه از مقابل موکب‌ها جلوگیری شود تا فضای کافی برای برپایی نماز جماعت در طول مسیر با حضور روحانیون مستقر و زائران فراهم باشد.

 

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار فرهنگی برای فعالیت موکب‌ها تصریح کرد: ما باید نگاه جامع به مسائل فرهنگی داشته باشیم و در این راستا با تشکیل کارگروهی، تدابیری اندیشیده شود که به چه صورت می‌توان فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌ها انجام داد.

 

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» نیز با اشاره به مصوبات شورای اطلاع‌رسانی و کارگروه اربعین ذیل شورای فرهنگ عمومی اذعان کرد: پیگیری موضوع ثبت ملی خوزستان پایتخت موکب‌ها، توجه به اقامه نماز اول وقت، استفاده زا ظرفیت زائران غیرایرانی جهت اشاعه دستاوردهای انقلاب و معرفی خوزستان به عنوان محل مقاومت و گفتمان مقاومت، اطلاع‌رسانی برنامه‌های اربعین و ... از جمله این مصوبات بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: پگیری بحث شهید مواکب در ایان اربعین، توجه به فرهنگ اسراف، طراحی برنامه‌هایی جهت پیوند فرهنگی عراق و ایران، نامگذاری ایام اربعین و برنامه‌ریزی متناسب با این ایام، تلاش جهت مردمی بودن مراسم‌های اربعین و ... را از دیگر برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی عنوان کرد.

 

«مهرداد نیکو» نیز در خصوص تخصیص اعتبارات اربعین عنوان کرد: در این زمینه در ۲ مقطع اعتباری بالع بر ۳۶ میلیارد تومان به منظور راه‌های مسیر پیاده‌روی اربعین، بهداشت و درمان با تاکید بر چذابه، پایگاه‌های امداد و نجات دهلاویه، تجهیز پایگاه امداد جاده‌ای به ویژه در مسیر چذابه، تعمیر و تجهیز پایگاه‌های اورژانش و مرکز بهداشتی شلمچه تخصیص داده شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه خوزستان با بیان اینکه عمده اعتباری که ما می‌توانیم اختصاص دهیم در حوزه عمرانی و تعمیر و تجهیز است ابراز کرد: پیشنهاد می‌شود برای اعتبارات هزینه‌ای کارگروهی برای چگونگی اختصاص اینبودجه جهت هم‌اندیشی تسکیل شود؛ همچنین می‌توان از حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ استان استفاده کرد.

 

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ۲۰:۴۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |