اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

اثرگذاری پیاده‌روی اربعین حسینی باید به انتقال پیام عاشورا منجر شود

اثرگذاری پیاده‌روی اربعین حسینی باید به انتقال پیام عاشورا منجر شود
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه اثرگذاری پیاده‌روی اربعین حسینی باید منجر به انتقال پیام عاشورا شود گفت: باید مواکب را به گونه‌ای مهیا کنیم که حداقل نماز اول وقت را بخوانند.

«حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» امروز (دوشنبه 7 شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: همانطور که در زمینه حج همزمان با پایان آن برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد باید برای اربعین حسینی هم که چندین میلیون زائر از مرزها عبور می‌کنند از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه اثرگذاری پیاده‌روی اربعین حسینی باید منجر به انتقال پیام عاشورا شود افزود: در صورتی اثرات این جلسه را مشاهده می‌کنیم که در طول سال نیز در موضوعهای خاص برنامه‌ریزی و گفت‌وگو صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه باید مواکب را به گونه‌ای مهیا کنیم که حداقل نماز اول وقت را بخوانند اضافه کرد: باید از فرصت اربعین بهترین استفاده و بهره را ببریم؛ همچنین باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا استفاده شود.

 

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنسرت در استان اشاره کرد و یاد آور شد: باید چارچوبی برای اجرای کنسرت وجود داشته باشد که در این خصوص باید کارگروهی تشکیل شود که برگزاری کنسرت  نحوه اجرای آن چگونه باشد و و سپس تصمیمات کارگروه در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و به تصویب برسد.

 

«ناصر سودانی» نیز با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی بیعتی با امام شهیدان است که باید به آن توجه شود ابراز کرد: در مرز شلمچه به عنوان پایانه ورود زائران سایر کشورها باید خوراک فکری و فرهنگی تدارک ببینیم تا برناکه‌ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اهواز خاطر نشان کرد: برای اربعین حسینی باید حداقل به سه زبان مختلف بروشورهایی را آماده کنیم تا بتوانیم مفاهیم مختلف را معرفی و تبیین کنیم.

 

۷ شهریور ۱۴۰۱ ۲۳:۵۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |