اخبار

چهارمین نشست شورای فرهنک عمومی چهارمحال و بختیاری در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برگزار شد.

مردم را از تلاش شبانه‌روزی مسئولان برای حل مشکل آب شرب شهرکرد مطلع کنیم.
چهارمین نشست شورای فرهنک عمومی چهارمحال و بختیاری در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برگزار شد.
پیام احمدی دبیر شورا و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری چهارشنبه شب (26 مرداد 1401) در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال" تولید دانش بنیان اشتغال آفرین با بیان اخبار فرهنگی ماه جاری بر اهمیت مقوله فرهنگ و انجام کار فرهنگی عمقی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری عصر روز چهارشنبه 26 مردادماه 1401 با دستوراتی از جمله بررسی مطالبات مردم از شورای فرهنگ عمومی، ارائه سند کارگروه فرهنگی، اجتماعی جهاد تبیین و ارائه طرح اوقات فراغت تابستان دانش‌آموزان با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود : گزارشات مستمر، کامل و اطلاعات نو از روند پروژه‌های آبی و تلاش شبانه‌روزی مسئولان نگرانی و سردرگمی مردم را کاهش می‌دهد مردم باید شاهد کارهای انجام شده باشند تا نسبت به رفع مشکل امیدوار و موج‌های منفی روانی جامعه آرام شود.

احمدرضا  بسیج از اساتید دانشگاه  در این جلسه سند تدوین شده در خصوص جهاد تبیین را ارائه داد و هر یک از اعضا نظراتی از قبیل در نظر گرفتن زمان‌بندی دقیق برای اجرای سند، فراگیرتر شدن بندهای سند، توضیح بیشتر و جامع‌تر از سند به دستگاه‌ها و افرادی که قرار است ذیل این سند فعالیت کنند و استفاده از جهاد نظامی در جهاد فکری در خصوص سند بیان کردند.

علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص این سند، گفت: اگر کلیات سند مورد تایید اعضای شورا است سند کارگروه فرهنگی، اجتماعی جهاد تبیین در این جلسه تصویب شود و جزییات مطرح شده در ادامه تبیین و یا اصلاح شود.

حجت‌الاسلام  عابدین کاظمی‌نیا نیز در این خصوص اظهار داشت: باید دقت کنیم که مسئله ما در جهاد تبیین چیست؟ موضوعات مطرح شده در این سند همه دستورات مقام معظم رهبری است اما باید مشخص شود که مسئله و چالش اصلی ما در حوزه جهاد تبیین چیست؟

دبیر جبهه فرهنگی  انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در جلسات گفت‌وگو شاید بتوان جوانان را از نظر عاطفی قانع کرد اما نمی‌توان ذهنیت افراد را تغییر داد که این امر نیازمند طرح منسجم و برنامه عملیاتی دقیق است و آنچه که باید در این سند مورد توجه قرار گیرد نوع اجرا و برنامه عملیاتی آن است.

احمدرضا بسیج در ادامه در پاسخ به نظرات مطرح شده گفت: محتوا و جامعه هدف جهاد تبیین موجود است اما حلقه مفقوده اتصال اطلاعات به جامعه هدف در کشور است.

محتوای قرارگاه جهاد تبیین چهره به چهره به مخاطبین ارائه شود

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اظهار داشت: اگر محتوای آماده شده از طریق تلویزیون یا فضای مجازی به مخاطبین برسد نیز ممکن است برخی از مخاطبان  آن را  دریافت نکنند لذا برای فراگیر شدن پیام به مخاطب باید از روش چهره به چهره استفاده کرد و هر اداره و دستگاهی برای حل مشکل کارکنان خود به قرارگاه جهاد تبیین مراجعه و محتوای مناسب با مشکل مطرح شده در دستگاه خود را از قرارگاه دریافت کند.

دستگاه‌ها برای حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی اهتمام داشته باشند 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در ادامه این جلسه با تبریک به مناسبت  26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به میهن اسلامی با بیان اینکه در هر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ؛ دستگاه‌ها متناسب با مصوبات جلسه قبل موظف به ارائه گزارش از عملکرد خود هستند  و لازم است اعضا جهت پیگیری و اجرای مصوباتی که بر عهده آنها است اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند مطرح شده در خصوص جهاد تبیین یک منشور مهم و ارزشمند است، ادامه داد: تبیین در همه عرصه‌های زندگی بشر مهم و ضروری است و انسان باید در همه شرایط مُبَین باشد اما باید توجه داشت که اگر مقام معظم رهبری جهاد تبیین را اعلام می‌کنند شرایط موجود و وضعیت دشمن را در نظر می‌گیرند لذا باید این نوع تبیین‌ها از یکدیگر تفکیک شود و به گونه‌ای نباشد که اصل هدف مقام معظم رهبری در دل کارهای دیگر کمرنگ شود.

 

وی اظهار داشت:  باید دقت شود که موارد مطرح شده تنها روی کاغذ و در حد ایده باقی نماند بلکه برای عملیاتی شدن آن‌ها تلاش شود و مصادیق آن در جامعه به خوبی مشخص شود.اصل مسئله سند جهاد تبیین مورد تأیید و تصویب شورای فرهنگ عمومی است و گزارش روند اجرای فعالیت‌ها به شورا اعلام شود. .

تصویب سند کارگروه فرهنگی، اجتماعی جهاد تبیین در شورای فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: اصل مسئله سند تبیین مورد تایید و تصویب شورای فرهنگ عمومی است تنها موارد گفته شده دنبال و گزارشات روند اجرای فعالیت‌ها به شورا اعلام شوند.

نکونام افزود: گزارشاتی در خصوص گرانفروشی اغذیه‌فروشی‌ها در این جلسه مطرح شد که متولیان این امر و استانداری باید به طور ویژه به این موضوع توجه کنند.

وی ادامه داد: علیرغم زحمات کشیده شده توسط دست اندرکاران در مورد رفع قطعی آب شرب در شهرکرد آثار آن در رفع مشکلات آب دیده نشده و آب مطالبه به جای مردم و به دغدغه‌ای نگران‌کننده تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مطالبه مردم این است که رسانه‌ای کردن مشکل قطعی آب در حد مطلوب نبود چرا که باید مطالبات به حق مردم به درستی مطرح و از تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی مسئولان نیز گزارش‌های بیشتری تهیه می شد تا مردم نسبت به رفع مشکل امیدوار و موج‌های منفی روانی جامعه آرام شود و از سوی دیگر رسانه‌های دشمن خلع سلاح شوند

۲۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳