اخبار

نشست شورای سیاستگزاری کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان برگزارشد

پنجمین نشست کارگروه های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور اعضاء به ریاست علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار شد.
علی تمنایی سرپرست اداره کل  فرهنگ وارشاد اسلامی استان در پنجمین نشست رؤسای و نمایندگان کارگروه های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که پیش از ظهر چهارشنبه 19مرداد1401در اداره کل برگزارشد، با تسلیت شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام گفت: امام سجاد علیه السلام پیام آور کربلا بود که گذاشت در یک روز با خواندن خطبه تاریخی همه بساط یزید را واژگون نماید.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از حضور حماسی مردم اصفهان در مراسم روز عاشورا 1401که از جمله برنامه های کم نظیر طی سال های اخیر بود تشکر نمود و افزود: علی رغم تمام مشکلات و موانع مردم همیشه در صحنه همچون برنامه تشیع سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی به صورت منسجم با همراهی و همگرایی دستگاه های اداری در این برنامه حضور پیداکردند و برگ زرینی از خود به جای گذاشتند و بانوان نیز باعفت وحجاب خود همه رشته های یکساله دشمن را پنبه کردند.
وی در ادامه یادآور شد که تشکیل و استمرار برگزاری این جلسات سبب تقویت و تأثیرگذاری در بخش فرهنگ استان خواهد بود.
علی تمنایی با اشاره به ضرورت تشکیل این جلسه گفت: در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهادات این جلسه پس از تصویب به عنوان دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی استان هم اعلام خواهدشد.
ایشان با ارائه گزارش از اولویت های 28 گانه که توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شده بود اظهار داشت:ظرف یک هفته آتی روسای کارگروه های برنامه ها و پیشنهادات مربوط به حوزه فعالیت را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان ارسال نمایند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه افزود: براساس پیشنهاد اعضاء و ضرورت واهمیت مباحث مطروحه مِن بعد جلسات رؤسای کار گروه ها هر ماه تشکیل و در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص موضوعاتی مصوب بحث و تبادل نظر خواهد شد.
در ادامه جلسه هر کدام از نمایندگان رؤسای کارگروه های شامل کارگروه توسعه امور قرآنی با مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه تبلیغ دین و مساجد با مسئولیت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی به ریاست فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج)،کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط‌زیست با مسئولیت اداره‌کل میراث فرهنگی، کارگروه غنی‌سازی اوقات فراغت، تربیت، تندرستی و تفریح سالم با مسئولیت اداره‌کل ورزش و جوانان، کارگروه فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری ، به بیان دیدگاه‌‎ها و نقطه نظرات خود پیرامون دستور جلسه پرداختند.
خاطر نشان می‌شود، پنجمین جلسه رؤسای کارگروه های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور اعضاء پیش از ظهر چهارشنبه19 مرداد1401در اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان  برگزار شد.
۲۷ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۴۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |