اخبار

تقدیر استاندار سمنان از برگزاری منظم نشست های شورای فرهنگ عمومی استان

تقدیر استاندار سمنان از برگزاری منظم نشست های شورای فرهنگ عمومی استان
استاندار سمنان از برگزاری منظم نشست های شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: شورای فرهنگ عمومی از شوراهای مهم است و فعالیت ها و برنامه های فرهنگی شهر با محوریت این شورا باید در استان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه در حوزه ایجاد نشاط برای جوانان مکلف هستیم‌ تا بسترسازی های لازم را به منظور ارتقاء نشاط اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دهیم، از‌ مردم متدین این استان‌ که با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم‌ عزاداری سید الشهدا (ع) را به صورت‌ پر شور برگزار کردند تقدیر کرد..

هاشمی افزود: امروز به تاسی از فرمایش امام خمینی (ره) شاهدیم که انقلاب به سرتاسر دنیا صادر شده است و در ظهر عاشورا در جای جای دنیا مراسم عزاداری عاشورا برگزار و پیام‌ نهضت عاشورا اطلاع رسانی می شود.
استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش برای توجه به مسائل فرهنگی و جلوگیری از آسیب های بعدی، باید از قبل از دبستان و در پیش دبستانی اقدامات ویژه را در دستور کار قرار گیرد. .
وی تاکید کرد: توجه به مباحث و مسائل پرورشی، دینی و اسلامی ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان با بهره گیری از ظرفیت های موجود در مساجد در دستور کار است.
هاشمی تصریح کرد: امروز هیچکس با نشاط اجتماعی مخالف نیست و این‌ مهم‌ نعمتی خدادادی است؛ اما حفظ شئونات و رعایت الزامات جامعه اسلامی برای ایجاد آسایش خاطر، بخصوص برای خانواده ها، امری ضروری است.
وی بیان داشت: در استان سمنان به هیچ عنوان مانع ورود گردشگران به اماکن‌ تفریحی و گردشگری نخواهیم‌ بود و همواره این مهم مورد توجه بوده و خواهد بود ، چرا که یکی از شاخصه های رشد اقتصادی توجه‌ به‌ بحث‌ گردشگری است.
استاندار سمنان گفت: برنامه های ویژه گرامیداشت هفته دولت در سال جاری در استان با محوریت مردم به مرحله اجرا درخواهد آمد.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۵۲
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان |
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۰۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |