اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان و بررسی طرح ملی توسعه فرهنگ نبوی

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان و بررسی طرح ملی توسعه فرهنگ نبوی
نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان روز سه شنبه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و حضور استاندار سمنان با هدف بررسی طرح ملی توسعه و ترویج فرهنگ نبوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بررسی و چگونگی اجرای طرح ملی توسعه و ترویج فرهنگ نبوی به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی را از مباحث این نشست بیان کرد.

فرشید فلاح افزود: در این طرح چهار دستگاه فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد مسئولیت دارند ئ باید فعالیت های خود را برای توسعه و ترویج رهنگ نبوی و علوی در جامعه تدوین و ارائه و اجرایی نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بر ضرورت همکاری سایر دستگاههای فرهنگی در این طرح تاکید کرد و افزود: دستگاههای مسوول اجرای طرح ها و فعالیت های مختلف را در قالب این طرح پیگیری می کنند.

معاون تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست به تبیین ابعاد طرح مذکور پرداخت و اظهار داشت: طرح مذکور توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور به استانها ابلاغ شده است.

حجت الاسلام قنبری، هدف از اجرای این طرح را اعتلای نام مبارک پیامبر اکرم (ص) در جهان به عنوان محور وحدت جهان اسلام بیان کرد و گفت: برای اجرای این طرح ها تدابیر و تصمیماتی اتخاذ و نسبت به بومی سازی مفاد این طرح اقدام شده است.

برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی نیز در این نشست به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص طرح توسعه فرهنگ نبوی و چگونگی اجرای آن پرداختند.

طرح موضوعات فرهنگی مرتبط با بازیهای جام جهانی فوتبال توسط مدیرکل ورزش و جوانان از دیگر مباحث نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بود.

نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان با حضور سایر اعضای آن برگزار شد.

۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۴۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |