اخبار

فراخوان چهاردهمین همایش ملی شبیه‌خوانی و آئین‌های نمایشی منتشر شد

فراخوان چهاردهمین همایش ملی شبیه‌خوانی و آئین‌های نمایشی منتشر شد
چهاردهمین همایش ملی شبیه‌خوانی و آئین‌های نمایشی محرم و صفر ویژه شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا شهریور امسال در شهرستان شوشتر برگزار می‌شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون شبیه‌خوانی و نمایش‌های آئینی سنتی استان با مشارکت درگاه تخصصی هنرهای نمایشی ایران (ایران تئاتر) چهاردهمین همایش ملی شبیه‌خوانی و آئین‌های نمایشی محرم و صفر ویژه شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را در شهریورماه امسال در شهرستان شوشتر برگزار می‌کند.

 

این همایش در سه بخش نقالی، پرده‌خوانی و شبیه‌خوانی برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال فیلم آثار ۲۰ مرداد، تاریخ اعلام نتایج بازبینی ۲۳ مرداد و تاریخ برگزاری همایش ۷ تا ۱۱ شهریور اعلام شده است. 

 

حمایت از هنرمندان شبیه‌خوانی و نمایش‌های ایرانی، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار آئینی مذهبی و بسترسازی در جهت رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی شبیه‌خوانی با ایجاد وفاق و همدلی و با اولویت پرداختن به موضوعات، رشادت‌ها و فداکاری‌های حضرت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا از اهداف برگزاری این همایش ملی است.

 

آثار متقاضی شرکت در همایش باید بر اساس نسخ معتبر تولید شده باشند و شیوه اجرایی مبتنی بر اصول و فنون خاص انواع نمایش‌های یاد شده در بخش‌های سه‌گانه باشد. ارسال مجوز کتبی نویسنده برای متقاضیان بخش‌های نقالی و پرده‌خوانی الزامی است.

 

متقاضیان شرکت در تمام بخش‌های همایش بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری از درگاه تئاتر خوزستان به نشانی khozestan.teater.ir فایل word طرح نمایشی خود را به همراه کد رهگیری و فیلم اثر به شماره همراه ۰۹۱۶۶۱۳۲۵۴۵ در تلگرام ارسال کنند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه به آدرس خوزستان، شوشتر، کمیته سوخت، میدان غدیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و یا با شماره‌های ۰۶۱۳۶۲۲۵۰۰۰ و ۰۶۱۳۲۶۲۰۸۸۴ و شماره همراه  ۰۹۱۶۶۱۳۲۵۴۵ تماس حاصل کنند.

۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۱۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |