اخبار

فراخوان نمایشگاه ملی عکس «تاسوعا تا اربعین» منتشر شد

فراخوان نمایشگاه ملی عکس «تاسوعا تا اربعین» منتشر شد
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از انتشار فراخوان نمایشگاه ملی عکس «تاسوعا تا اربعین» خبر داد.

«مرتضی جمشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به انتشار نمایشگاه ملی عکس «تاسوعا تا اربعین» اظهار کرد: این نمایشگاه مجازی به منظور ترویج فرهنگ تاسوعا و عاشورا، ایجاد ارتباط بهتر با مراسمات مرتبط با این ایام و افزایش مخاطب و بازدید از آثار منتخب راه یافتگان برپا می‌شود.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های عزاداری در میان اقوام و مذاهب مختلف، حاشیه مراسمات محلی، مراسم تعزیه و شبیه خوانی، کودک و محرم، مراسمات محلی مرتبط، اربعین حسینی و شام غریبان از موضوعات این نمایشگاه هستند.

 

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ عنوان کرد و ادامه داد: داوری و اعلام نتایج آنلاین (ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت) و نمایشگاه مجازی آثار ۲ مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

 

جمشیدی تصریح کرد: تمام عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر کشور، حق شرکت در این نمایشگاه را دارند و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج فریم از بهترین عکس‌های خود را برای این نمایشگاه ارسال کند.

 

وی با بیان اینکه ارسال آثار به منزله‌ حضور قطعی در نمایشگاه نیست، فقط عکس‌هایی برای نمایشگاه انتخاب خواهند شد که مورد تائید هیات داوران باشند اذعان کرد: عکس‌هایی که با گوشی و دوربین ثبت شده باشند می‌توانند در این رقابت شرکت کنند، فقط کافی است که با کیفیت باشند.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه امکان ارائه مجموعه عکس وجود ندارد، رقابت فقط میان تک عکس‌ها انجام می‌شود بیان کرد: هیچ موردی از قبیل عنوان عکس، امضا، مشخصات عکاس، لوگو، پاسپارتو، تاریخ و ... نباید روی عکس‌ها باشد و در صورت مشاهده اثر رد خواهد شد.

 ‌‌‌‌‌‌‌

وی با بیان اینکه شرکت در این نمایشگاه برای علاقه‌ مندان، هنرجویان و هنرمندان عکاسی آزاد و رایگان است خاطر نشان کرد: فروش آثار در این نمایشگاه امکان پذیر است.

 

جمشیدی یاد آور شد: به تمام شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می کند، گواهی حضور در نمایشگاه معتبر (به صورت مجازی) اهدا خواهد شد و همچنین تمام آثاری که تائید هیات داوران باشند، در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نمایش گذاشته می شوند

 

گفتنی است، علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار از گزینه اسناد یا فایل در واتساپ با شماره‌ 09160916112 در ارتباط باشند.

 

۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۵۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |