اخبار

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان:

دزفول ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری مذهبی دارد

نبهانی با بیان اینکه دزفول ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری مذهبی دارد گفت: فعالان گردشگری دزفول نسبت به احیا و رونق این نوع گردشگری اهتمام ویژه ای داشته باشند.

«پیمان نبهانی» در حاشیه برگزاری تور گردشگری مذهبی دزفول طی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری مذهبی دارد اما تاکنون توجه چندانی به رونق و شکوفایی این حوزه نشده است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: در حال حاضر یکی از رویکردهای مهم و اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان احیای ظرفیت های استان در حوزه گردشگری مذهبی و معرفی بیش از پیش این ظرفیت ها است.

 

وی اضافه کرد: مراسم و آیین های مذهبی اصیل و متعددی که به مناسبت ایام محرم در مناطق مختلف استان برگزار می شود جزو موضوعاتی است که می تواند به شدت مورد توجه و استقبال گردشگران قرار بگیرد به همین دلیل برگزاری تورهای گردشگری_ مذهبی به منظور آشنایی مردم با این آیین ها در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

 

نبهانی با اشاره به برگزاری چند تور گردشگری_مذهبی در خوزستان تصریح کرد: در شهرستان دزفول آیین های عزاداری بسیار قدیمی و متعددی وجود دارد که همچنان در ایام محرم اجرا می شوند به همین دلیل شامگاه ۱۳ مرداد مصادف با ششم محرم ۱۴۴۴ هجری قمری، یک تور گردشگری_مذهبی در دزفول برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان مواجه شد.

 

وی معرفی بیش از پیش آیین های مذهبی ویژه محرم، ماندگار شدن آیین ها و جذب گردشگر با رویکرد مذهبی را از جمله اهداف برگزاری این تورهای مذهبی- گردشگری برشمرد و اذعان کرد: پیش از این اطلاع رسانی در خصوص برگزاری این تورها ضعیف بوده بنابراین از این پس اطلاع رسانی گسترده ای در راستای برگزاری این تورها انجام خواهد شد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ابراز کرد: این تورها به صورت نمادین و با حضور علاقه مندان در چند محله برگزار می شود تا ظرفیت های آن منطقه شناسایی شوند. 

 

وی بیان کرد: برنامه های اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در زمینه برگزاری این تورهای گردشگری_مذهبی و معرفی ظرفیت های این حوزه تا اربعین ادامه خواهد داشت ضمن اینکه اجرای برنامه های آموزشی و گردشگری در گذرگاه های مرزی شلمچه و چزابه نیز در دستور کار است.

 

نبهانی خاطر نشان کرد: برآورد می شود در ایام محرم و صفر چهار میلیون زائر از مسیرهای مرزی به سمت کربلا عبور کنند که این جمعیت می تواند سفیران گردشگری خوبی برای خوزستان باشند بنابراین باید به بهترین شکل از این فرصت برای رونق گردشگری مذهبی استان استفاده کرد.

 

وی در پایان از تمام فعالان گردشگری شهرستان دزفول خواست نسبت به رونق گردشگری مذهبی در این شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند و این امر را به صورت ویژه در برنامه های خود قرار دهند.

 

۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۵۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |