اخبار

برگزاری نشست علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان

برگزاری نشست علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان
کارگروه های زیرمجموعه نشست علمی مشورتی ذیل شورای فرهنگ عمومی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ شورای مشورتی نوآوری فرهنگی و اجتماعی کشور، به استناد بخش نظام نهادی بیانیه بازارپردازی صنایع فرهنگی به مثابه راه حل تحول در سبک زندگی متشکل از برخی صاحب نظران و مدیران حوزه های فرهنگ و زیست بوم نوآوری است و در جهت تحقق مفاد این بیانیه اقدام می کند.
 
در قالب این شورا فعالیت فرهنگی و اجتماعی با بکارگیری فناوری های فرهنگی و نوآوری های اجتماعی و با رویکرد اقتصادی توسعه یافته صورت می گیرد.

اقناع سازی لایه های مختلف مدیران فرهنگی استانی جهت حساس شدن نسبت به تاثیرگذاری عمیق صنایع فرهنگی و بازارپرداری فرهنگی در هویت فرهنگی نسل آینده نیز در دستور کار این شوراست.

ارتقای اشتغال ناشی از توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان در سطح استان و برنامه ریزی برای فعال شدن استان ها در کسب درآمدهای ارزی ناشی از صادرات محصولات فرهنگ بنیان نیز مورد توجه قرار دارد.

 

در همین راستا و در امتداد تشکیل شورای مشورتی نوآوری فرهنگی و اجتماعی و در ذیل شورای فرهنگ عمومی کارگروه نوآوری توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان استان راه اندازی شد.

توانمندسازی فعالان فرهنگی و اجتماعی، احیای زیست بوم های فرهنگی در مناطق مختلف کشور، توسعه ظرفیت های اقتصادی حوزه های گوناگون فرهنگی، رونق بخشی به تولید داخلی و بازپروری کسب و کارهای فرهنگی کم بازده با استفاده از شیوه های جدید خلاق و نوآورانه با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از اهداف راه اندازی این کارگروه است.


بر اساس این گزارش؛ در این جلسه ابلاغ دبیری کارگروه به دبیر اهدا شد.
۱۴ اَمرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۴۰