اخبار

امام جمعه اهواز:

شیوه‌های نهی از منکر را یاد بگیریم/ نسبت به اصل واقعه عاشورا معرفت عمیق‌ داشته باشیم

شیوه‌های نهی از منکر را یاد بگیریم/ نسبت به اصل واقعه عاشورا معرفت عمیق‌ داشته باشیم
حجت‌الاسلام موسوی فرد یکی از شاخه‌های جهاد در راه خدا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در مواجهه با منکرات باید شیوه نهی از منکر را یاد بگیریم و با روش‌های اسلامی جامعه را در خط خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» ظهر امروز (جمعه ۷ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: یکی از مهمترین و منحصر به فردترین امتیازات جامعه شیعی نسبت به سایر مسلمانان این است که ما برخوردار از عاشورا هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سه تکلیف و رسالت هیات‌ها، خطبا، روحانیون و کسانی که می‌توانند فرهنگ عاشورا را ترویج کنند افزود: اولین تکلیف این است که عاشورا موجب افزایش عشق و محبت نسبت به اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) در جامعه شود.

 

وی تکلیف دوم را معرفت عمیق‌تر نسبت به اصل واقعه عاشورا دانست و اضافه کرد: سومین تکلیف افزایش ایمان و معرفت نسبت به اصل دین است و باید هر روز شاهد این باشیم که جامعه دینی نسبت به مسائل شرعی معرفت بیشتری پیدا کند.

 

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود یکی از شاخه‌های جهاد در راه خدا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: در این رابطه چند تکلیف بر عهده امت اسلامی است از جمله اینکه اقامه نماز و معرفت دینی باید سایه افکن باشد، دوم اقتصاد اسلامی باید عمق پیدا کند و سوم تکلیف امر به معروف است.

 

وی ابراز کرد: طبق روایتی از پیامبر (ص) در جامعه ایمانی هیچ کس نباید بگوید به من ربطی ندارد و خود را نسبت به جامعه بی‌تفاوت ببیند و از خود سلب مسئولیت کند و همچنین در نقطه مقابل به آنهایی که مسئول هستند نباید بگوییم به تو ربطی ندارد. 

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد بی‌حجابی، فروش نان بی‌کیفیت و تعطیلی کارخانجات را از مصادیق منکر و ایجاد اشتغال را از معروفات دانست و اذعان کرد: باید در مواجهه با منکرات واکنش داشته باشیم اما لازم است شیوه نهی از منکر را یاد بگیریم و با روش‌های اسلامی جامعه را در خط خود قرار دهیم و در مقابل مراتب امر به معروف را با شیوه بزرگان دینی لحاظ کنیم. 

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نشست با ائمه جمعه خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰ سال است که غرب مساله زن و جدا شدن از قیود دینی و اخلاقی و سکولاریسم را مطرح کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: دلیل اینکه غرب مساله حجاب و حجاب برتر را اینگونه مورد تاخت و تاز قرار می‌دهد این است که زن باشرف ایرانی در ۴۳ سال گذشته با همین حجاب خود توانسته در میدان‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... موفقیت‌های بسیاری را کسب کند.

 

وی با بیان اینکه زن ایرانی، با استعداد خود مهمترین ضربه‌ها را به ادعاهای منحرفان و دروغ‌های تمدن غرب وارد کرده است ادامه داد: البته این یک مورد است و غرب هر آنچه در جامعه دینی به عنوان منکر است را ترویج می‌کنند.

 

امام جمعه اهواز همچنین بر آمادگی مسئولان برای مقابله با باران و سیلاب های احتمالی و مدیریت شرایط بحران تاکید کرد و یاد آور شد: با توجه به مشکلاتی که از بابت خشکسالی در کشور داریم، این بارندگی‌ها و آبی که از سیل می‌آید فرصتی است که خداوند در تابستان برای ما فراهم کرده و باید از آن به خوبی بهره ببریم.

 

۷ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |