اخبار

هجمه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بی سابقه است .

هجمه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بی سابقه است .
دکتر ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان قزوین : باید درک کنیم ما در میان یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم . این هجمه فرهنگی که علیه جمهوری اسلامی اتفاق افتاده در هیچ جامعه ای نداشته ایم و حتی در تاریخ علیه یک کشور این میزان هجمه وجود نداشته است.

محمد حسین ساعی در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان قزوین بیان کرد: در کنار هم بودن و در کنار رهبر و ولی بودن، صبری می خواهد که از هر صبری سخت تر است و این جمع اگر اراده کنند در حوزه تغییرات فرهنگی کاری انجام دهند با صبر، تعقل و هوشمندی، کفایت می کند.

وی اضافه کرد : بوم گرایی مسأله مهمی است و به عنوان افرادی که خدمتگزار شما در مرکز هستیم برای اینکه کارهای شما را تسهیل کنیم و برای تصمیم گیری درست ، باید در جبهه تعاملی و تفاهمی با شوراهای فرهنگ عمومی قرار گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز حکمرانی در هر شکل به سمت حکمرانی شبکه ای، نرم تر و مردمی تر رفته است . هرچه مردم احساس کنند در اداره سرزمین خود بیشتر مشارکت دارند، نتایج بهتری حاصل می شود . این امر اتفاق فرهنگی است و از جایی به نام شورای فرهنگ عمومی استان ها این مهم را می خواهیم. وی با اشاره جایگاه دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: ما ۲ مسأله در شورای فرهنگ عمومی داریم . یک مسأله دستور کارها و تشکیل جلسه و رسیدن به نقطه تصمیم بوده و مسأله دوم پیگیری مصوبات است و آقای فائزی باید از جایگاه دبیری شورا به نمایندگی از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان این بحث را پیگیری کنند و نظم، انسجام و ترتیبی در امور ایجاد کنند.

 ساعی خاطر نشان کرد: باید درک کنیم ما در میان یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم، این هجمه فرهنگی که بر علیه جمهوری اسلامی اتفاق افتاده در هیچ جامعه ای نداشته ایم و حتی در تاریخ علیه یک کشور این میزان هجمه وجود نداشته است و ما باید این موضوع را بپذیریم و بدانیم هزینه و نیروی انسانی بسیاری را دشمن گذاشته تا در ما تغییر فرهنگی ایجاد کند.

 وی با اشاره به نقش فرهنگ در توسعه اقتصادی بیان کرد: این استان اگر بخواهد به لحاظ اقتصادی توسعه یابد بدون کار فرهنگ نمی تواند، اینکه استان بخواهد پیشرفته تر و ثروتمندتر شود، میزان اشتغال آن افزایش یابد، جرائم آن کاهش یابد و مردم با امنیت بیشتری زندگی کنند با کار فرهنگی محقق می شود. شورای فرهنگ عمومی اگر خوب کار کند، بر شورای تأمین و امور اقتصادی مقدم است و به اینها جهت می دهد و ان شاالله همت بیشتری را داشته تا آثار آن را طی یک دهه آینده شاهد باشیم.


۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۰۴