اخبار

امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین مطح کرد دو درصد بودجه دستگاه های اجرایی باید در حوزه فرهنگ هزینه شود .

امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین مطح کرد دو درصد بودجه دستگاه های اجرایی باید در حوزه فرهنگ هزینه شود .
دکتر امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان قزوین : ۲ درصد بودجه دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی باید در حوزه فرهنگ با نگاه شورای فرهنگ عمومی هزینه شود و این رهاوردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سید مجید امامی در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۶ مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اولویت های جدی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد نگاه زیست بوم گرا است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد : در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اگر بتوانیم سند زیست بوم و فهم استان را خوب انجام دهیم، جدا از ضعف ها می توانیم فصل جدیدی را رقم زده و از روزمرگی خارج شویم.

 

وی عنوان کرد: استان قزوین جزو کم جلسه ترین استان های کشور در بحث شورای فرهنگ عمومی در دوره قبل بود و فصل جدیدی در این حوزه باز شده و با این تأکید که شورای فرهنگ عمومی شورای فهم فرصت ها و تبدیل نقاط قوت به فرصت است، تمایز مفهومی شورا با شورای اجتماعی و دیگر شوراها مشخص می شود.

 

امامی اعلام کرد: با توجه به منویات رهبری و رویکرد دولت، مسؤولان نسبت به شورای فرهنگ عمومی نگاه ویژه داشته باشند، فرهنگ عمومی قرار است مدیریت تغییرات فرهنگی را در دست بگیرد و از مرکز نشینان به بوم نشینان و از مهندسان صنعت به اصحاب فرهنگ و دانش برگرداند.

 

وی تأکید کرد: با فهم اصالت ها و اینکه بدانیم چرا خوشنویسی در این دیار هنر بزرگی است و همچنین فهم محیط زیست استان و مهاجرت، اقوام و زبان ها و در واقع فهم اصالت و همچنین رصد نوپدیدها، فهم سوال و مسأله انجام شده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: از استاندار می خواهیم شورای برنامه ریزی را به این روش برسانند که مصوبات شورای فرهنگ عمومی در ادارات کل اجرا شود.

 

وی افزود:  ۲ درصد بودجه دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی باید در حوزه فرهنگ با نگاه شورای فرهنگ عمومی هزینه شود و این رهاوردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

 

امامی یادآور شد: در حوزه حجاب شورای فرهنگ عمومی خوب دارد برنامه فرهنگی می دهد و همچنین هیچ زمانی اینگونه برنامه ریزی برای نشاط اجتماعی نداشتیم.

۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹