اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد:

لزوم ایجاد قرارگاه فضای مجازی در خوزستان

لزوم ایجاد قرارگاه فضای مجازی در خوزستان
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد مطالبه اول استان و کشور را مدیریت فضای مجازی دانست و گفت: لازم است در استان قرارگاه فضای مجازی به معنای واقعی کلمه راه‌اندازی شود و در این راه سربازان و افسران جنگ نرم باید در پاسخ به شبهات و شایعات در خط مقدم باشند.

هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان امروز (پنج‌شنبه 30 تیر) با سه دستورجلسه تشکیل قرارگاه فضای مجازی استان، بزرگداشت (5 مرداد) چهل و سومین سالگرد برپایی نمازجمعه و ناکگذاری روز خوزستان در تقویم برگزار شد.

 

«حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» در این جلسه با تبریک عید غدیر و ولادت باسعادت امام هادی (ع) و امام موسی‌بن‌جعغر (ع)، با تاکید بر اهمیت موضوع زمان و توجه به وقت‌شناسی اظهار کرد: وقت‌شناسی  و نظم از مسائل تربیتی است که دین مبین اسلام نیز به آن توجه و تاکید دارد و مسلمانان باید به آن عمل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد قرارگاه فضای مجازی افزود: مطالبه اول استان و کشور مدیریت فضای مجازی است و لازم است در استان قرارگاه فضای مجازی به معنای واقعی کلمه راه‌اندازی شود و در این راه سربازان و افسران جنگ نرم باید در پاسخ به شبهات و شایعات در خط مقدم باشند.

 

وی با بیان اینکه در بحث قرارگاه جهادی یک سری اقدامات انجام شده و هر کدام از دستگاه‌ها یک قرارگاه دارند ولی موفق نبوده‌ایم اضافه کرد: در دفاع مقدس نیز تا زمانی که یک قرارگاه واحد از همه لشکرها، تیپ‌ها، گردان‌ها و ... ایجاد نشد به موفقیت نرسیدیم بنابراین در بحث فضای مجازی نیز تا زمانی که قرارگاه واحدی تشکیل نشود به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم.

 

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: یک هراس و خوفی در مساله فضای مجازی وجود دارد که راه غلبه بر آن در گام اول معرفت‌بخشی و فهم و آگاهی و در گام دوم ایجاد اعتماد در جامعه اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: خداوند وقتی جامعه هدف خود را مشخص می‌کند، همه امکانات و ظرفیت‌های عالم را اعم از مادی و معنوی به میدان می‌آورد تا بنده‌اش بتواند به عالی‌ترین هدف که مقام عبودیت است، دست پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از ظرفیت‌هایی است که با استفاده از آن می‌خواهیم این مقام را ارائه کنیم ادامه داد: اگر در این راه از ظرفیت‌های متعدد بهره‌مند شویم طبیعتا موفق عمل کردیم.

 

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل نظام اسلامی برای این است که بستر و زیرساخت‌های لازم برای جهت دادن مردم به سمت لقای الهی را فراهم و مردم را از جهنم دور و به سمت بهشت سوق دهد یاد آور شد: اولویت اول همه مجموعه دستگاه‌های نظام اسلامی این است که بتوانیم این بستر را فراهم کنیم.

 

«حجت‌الاسلام غلامرضا تاج‌گردون» نیز با بیان دستورجلسه این شورا، با اشاره به 5 مرداد سالروز اولین نمازجمعه بعد از انقلاب عنوان کرد: در این راستا اجلاسیه‌ای سه روزه با حضور همه ائمه جمعه برگزار می‌شود و پس از آن ائمه جمعه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

 

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نامگذاری روز خوزستان اذعان کرد: چند استان در تقویم روزی را به نام خود دارند ولی در خوزستان علی‌رغم اینکه رویدادهای مهمی را در خود جای داده تاریخی در تقویم ندارد.

 

وی با بیان اینکه ورود امام رضا (ع) به ایران که از سوی مقام معظم رهبری دروازه ورود تشیع نامیده شده را برای روز خوزستان پیشنهاد داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه خوزستان هم مرز با کشورهای عربی است می‌توانیم از این فرصت جهت صدور فرهنگی جریان انقلاب با زبان اسلام که عربی است آغاز کنیم.

 

حجت‌الاسلام تاج‌گردون با اشاره به اینکه فضا مجازی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: سرعت بخشیدن به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در راس همه مطالبات و مصوبات است و تا زمانی که به شبکه ملی دست یابیم باید کار شود و به صورت آتش‌ به اختیار با کمک حلقه‌های میانی در هر استان و شهر و محله الگویی را تعریف و روی آن کار کنیم.

 

در این نشست اعضای شورا به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در رابطه با موضوعات جلسه و به ویژه فضای مجازی پرداختند.

 

۳۰ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |