اخبار

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پرندک برگزارشد

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پرندک برگزارشد
ومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک، به ریاست حجه الاسلام مجدی زاده امام جمعه این شهر در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، حجه الاسلام والمسلمین مجدی زاده، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک در این جلسه که با دستور تبادل نظر پیرامون راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج برگزار شده بود گفت: افزایش جمعیت نیاز کنونی جامعه ماست و می‌توان گفت که امروزه جنگ جمعیت یکی از جنگهای رایج در بین قدرت‌های جهان است و قدرت‌های جهانی به جای کشتار جمعیت، تلاش می کنند از به دنیا آمدن آن جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: افزایش سن ازدواج یکی از عوامل کاهش جمعیت بوده و هست که می بایست متولیان امر با جدیت بیشتری به آن بپردازند.
امام جمعه شهر پرندک افزود: فرهنگسازی در خصوص انجام ازدواج آسان، پرهیز از هزینه کردهای اضافی و دوری از چشم و هم چشمی می‌توانند به ترویج امر ازدواج کمک شایانی نماید.
موسی لطفی فر بخشدار مرکزی شهرستان زرندیه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک هم در این جلسه، ارائه کمک‌های بلاعوض، تسهیلات کم بهره، حمایت‌های تشویقی، پایین آوردن هزینه های درمان بویژه درمان ناباروری را از جمله راهکارهای افزایش جمعیت دانست.
وی برگزاری همایش‌های مختلف با موضوع فرزندآوری، ازدواج سالم و آسان و تبلیغات محیطی پیرامون افزایش جمعیت، توزیع بروشور و ... را از دیگر راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج عنوان کرد.
احمدجوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه تغییر سبک زندگی را یکی از عوامل کاهش جمعیت در جامعه دانسته و بر تبیین ضرورت افزایش جمعیت بین عموم مردم تاکید نمود.
جوانمرد در ادامه افزود: هرگاه عزم ملی برای تغییر هر موضوعی در جامعه بوده است ما شاهد تغییرات چشمگیری بوده ایم ودر غیر اینصورت آن موضوع مسکوت مانده است.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه درپایان تعمیق باورهای دینی و رفع مشکلات اقتصادی مردم را از مهمترین راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج دانست.
برگزاری جلسات آموزشی ویژه انجمن های اولیاء و مربیان مدارس با مسئولیت اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت مصوبه این جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک بود.
۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۰