اخبار

کتاب «خانواده و سواد فضای مجازی» در اهواز رونمایی شد

کتاب «خانواده و سواد فضای مجازی» در اهواز رونمایی شد
به همت سازمان بسیج رسانه استان خوزستان مراسم رونمایی از کتاب «خانواده و فضای مجازی» در اهواز برگزار شد.

همزمان با عید غدیر و دهه ولایت، شامگاه (یکشنبه ۲۶ تیر) مراسم رونمایی از کتاب خانواده و سواد فضای مجازی در محل سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد.

 

«سجاد بهمئی» در حاشیه این رونمایی ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت اظهار کرد: ما در بسیج رسانه برنامه‌های ابلاغی مشخص و حمایت از رسانه‌های مختلفی را داریم که می توانیم در سرفصل های متعددی از آنها بهره برداری کنیم.

 

مسئول بسیج رسانه استان خوزستان افزود: یکی از برنامه های ما آموزش و دیگری حمایت از نخبگان علمی و پژوهشی در حوزه رسانه است که امسال قصد داریم با توجه به برنامه حمایت از کتب و تالیفات، در تبیین جهاد علمی از کتاب خانواده و سواد فضای مجازی حمایت و رونمایی کنیم.

 

وی اضافه کرد: امروز ما شاهد جنگ رسانه ای عظیم دشمنان بر علیه ملت ایران هستیم و خانواده ها با مطالعه این کتاب می توانند، در مقابل تهاجم دشمنان درست عمل کنند.

 

در ادامه «روح الله پورطالب» به طور خلاصه مطالبی را در خصوص این تالیف کتاب ارائه داد و تصریح کرد: در شرایطی که فضای مجازی زندگی روزمره همه را احاطه کرده است، بی شک اطلاع داشتن و دانستن موضوعات مختلف رسانه ای نیازمند همه است.

 

نویسنده کتاب خانواده و سواد فضای مجازی ابراز کرد: در این کتاب مسائل مختلفی از جمله سواد فضای مجازی، تهدیدها و فرصت های فضای مجازی، اعتیاد به فضای مجازی، ترویج سبک زندگی غربی در فضای مجازی، حریم خصوصی در فضای مجازی، شایعه و سرقت در فضای مجازی و کار آفرینی و تجارت و فنون اقناع و تکنیک های متقاعدسازی مخاطب در فضای مجازی بیان شده است.

 

وی اذعان کرد: انتظارم از مسئولان این است که در راستای حمایت از فعالان جهادی و همچنین حمایت از حریم خانواده ها این کتاب را تهیه و در اختیار خانواده ها قرار دهند تا با یادگیری سواد رسانه ای گامی محکم در بنیان خانواده برداریم.

 

«پرویز امیری» نیز عنوان کرد: یکی از رسالت های اداره کل ورزش و جوانان حمایت از بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب ها به آنها در عرصه فضای مجازی است.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: با نگاهی که به این کتاب داشتم، سرفصل های خوبی در این خصوص استفاده شده و امیدداریم که با همت شما و اداره کل بتوانیم در خصوص انتشار گسترده این کتاب قدم های خوبی برداریم.

 

وی یاد آور شد: از نهادهای مرتبط و دستگاه های اجرایی و شرکت ها تقاضا داریم در راستای اطلاع رسانی و تحکیم بنیان خانواده این کتاب را تهیه و در اختیار خانواده ها قرار دهند تا آنها هم بتوانند از آن استفاده کنند.

۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۳۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |