اخبار

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان:

خانه‌های خلاق برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود

خانه‌های خلاق برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود
کیانی با اشاره به اقدامات کانون پرورش فکری کودکان در توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانش‌بنیان گفت: توجه به دستورالعملی که داریم در صدد ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های خلاق در حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی هستیم.

«وحید کیانی» یکشنبه در اولین کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ‌بنیان خوزستان اظهار کرد: فرهنگ و مفاهیم حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات در طول تاریخ همواره یک رفتار نوآورانه داشته به همین خاطر نسبت نوآوری با فرهنگ نسبت این زمانی نیست و خیلی پیش از این‌ها شاید صدها سال و قرن‌ها دورتر کار نوآوری در حوزه فرهنگ را می‌بینیم و همه ما شاهد آثار شگرف و بدیع و نگاه توسعه‌ای به این عرصه خصوصا در حوزه ادبیات بودیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: امسال به دلیل شرایطی که ایجاد شده و نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، دستگاه‌های مختلف برای پیوستن به جریان جاری فعالیت‌های دانش‌بنیان و به تعبیری فرهنگ‌بنیان پیگیری‌ها و برنامه‌های متنوعی دارند.

 

وی اضافه کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از این امکان بهره بردیم و در نوع فعالیت‌هایی که در حال برگزاری است و دستورالعمل‌ها و اسناد بالادستی که برای ما می‌آید خوشبختانه هم‌نفسی، هم‌گرایی و هم‌افزایی در بین دستگاه‌های اجرایی استان در موضوع فعالیت‌های دانش‌بنیان در توسعه فرهنگی وجود دارد.

 

کیانی تصریح کرد: در این راستا با مجموعه پارک علم و فناوری و مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران همکاری مشترکی در حوزه تولید محتوا به خصوص تولید اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در کانون با توجه به دستورالعملی که داریم در صدد ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های خلاق در حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی هستیم که اگر از یك مکان مشترک بهره بگیریم فعالیت‌های سازماندهی‌ شده‌‌تر‌ پیش می‌رود.

 

۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۲۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |