اخبار

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:

توسعه بدون فراهم کردن زیرساخت فرهنگی میسر نمی‌شود

توسعه بدون فراهم کردن زیرساخت فرهنگی میسر نمی‌شود
راضی جلالی گفت: مفهوم توسعه در حوزه‌های مختلف اگر بر مبنای یک زیرساخت فرهنگی نباشد قطع به یقین به پیش نخواهد رفت، بنابراین اگر بحث اشتغال و اقتصادی تبدیل به فرهنگ نشود و از مجرای فرهنگی ورود نکند نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

«محمد راضی جلالی» یکشنبه در اولین کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ‌بنیان خوزستان اظهار کرد: فراتر از بحث فعالیت‌های فرهنگی مفهوم توسعه در حوزه‌های مختلف اگر بر مبنای یک زیرساخت فرهنگی نباشد قطع به یقین به پیش نخواهد رفت، بنابراین اگر بحث اشتغال و اقتصادی تبدیل به فرهنگ نشود و از مجرای فرهنگی ورود نکند نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان افزود: در حوزه‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه نیز زمانی موفق می‌شویم که به باور تبدیل و بعد از آن به فرهنگ تبدیل شود تا در نهایت بتواند وضعیت کشور را به سمت و سوی خوبی هدایت کند.

 

وی اضافه کرد: ما در حوزه‌های مختلف در پارک علم و فناوری استان در بحث تولید محتوا، اپلیکیشن، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای، لباس و پوشاک، مباحث مربوط به گردشگری، صنایع خلاق، علوم قرآنی و مشاغل خانگی شرکت‌های متعددی داریم که در پارک مشغول فعالیت هستند.

 

راضی جلالی بیان کرد: حدود سه هفته پیش در جلسه شورای فرهنگ عمومی با پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جهت استفاده از زیرساخت‌ها و سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای موجود در مجموعه ارشاد و تلفیق آن با پارک علم و فناوری پیشنهاد تاسیس پردیس فرهنگی علم و فناوری تقدیم شد که می‌تواند محل استقرار شرکت‌هایی باشد که به لحاظ زیرساختی و نرم‌افزاری در استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه خوبی کارهای انجام شده در پارک علم و فناوری این است که از چند بعد افراد در آن مجموعه کار می‌کنند یاد آور شد: امیدواریم مقدمات راه‌اندازی پردیس فرهنگ علم و فناوری استان را رقم بزنیم و بتوانیم از کمک‌های شما و هم معاون علمی رئیس‌جمهور و سایر مجموعه‌های حوزه فناوری برای توسعه این فعالیت‌ها در استان بهره‌مند شویم.

۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۲۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |