اخبار

رئیس جهاد داشگاهی خوزستان:

پردیس نوآوری فرهنگی در پارک علم و فناوری ایجاد شود

پردیس نوآوری فرهنگی در پارک علم و فناوری ایجاد شود
علوی با اشاره به ایجاد پردیس نوآوری فرهنگی در پارک علم و فناوری خوزستان گفت: با این کار وحدت رویه‌ای با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با محوریت پارک علم و فناوری شکل می‌گیرد.

«سید علیرضا علوی» یکشنبه در اولین کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ‌بنیان خوزستان اظهار کرد: امسال با توجه به دستور مقام معظم رهبری از ابتدای سال تاکنون ده‌ها جلسه با موضوع فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآوری در ساختارها و سازمان‌های مختلف داشتیم و جهاد دانشگاهی به دلیل ذات سازمانی و ماموریتی که از طریق شورای انقلاب فرهنگی به آن واگذار شده، بخش قابل توجهی از فعالیت‌هایش در حوزه فناوری و نوآوری است.

 

رئیس جهاد داشگاهی استان خوزستان افزود: مجموعه جهاد یک پارک ملی در عرصه علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دارد که کار آن صرفا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و تجربه‌ای بوده که به صورت ملی برگزار شده و در صدد راه‌اندازی شعبی در استان‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با همه تخصص‌های علمی وجهه کاملا فرهنگی دارد اضافه کرد: این نوید را می‌دهیم که در خوزستان برای اجرای این بخشنامه در پارک نه تنها مقاومتی نیست بلکه همکاران در این سازمان چند قدم هم در عرصه فرهنگ جلوتر هستند.

 

علوی تصریح کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری در مجموعه و همچنین ایجاد تعامل بیشتر، پیشنهاد می‌شود این کارگروه به عنوان کمیته مشورتی پارک در عرصه فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شود و به جای اضافه کردن ساختاری جدید، بخشی را به عنوان پردیس نوآوری فرهنگی در پارک علم و فناوری ایجاد کنیم و با این کار وحدت رویه‌ای با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با محوریت پارک علم و فناوری شکل می‌گیرد.

 

«جواد کوتی» مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خوزستان نیز خاطر نشان کرد: در خصوص حمایت صندوق از استارتاپ‌های فرهنگی و خلاق هم در خصوص خط های اعتباری و هم صدور انواع ضمانت‌نامه‌ها برای حوزه فناوری اعلام آمادگی می‌کنیم.

۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۲۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |