اخبار

امام جمعه اهواز:

انبیای الهی مجرای ولایت هستند/ پیام باید به گوش جهانیان رسانده شود

انبیای الهی مجرای ولایت هستند/ پیام باید به گوش جهانیان رسانده شود
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه خداوند برای اعمال ولایت خود مجرا دارد و انبیای الهی مجرای ولایت هستند گفت: غدیر پیام‌های ارزشمندی دارد و این پیام باید به گوش جهانیان رسانده شود.

«حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» ظهر امروز (جمعه ۲۴ تیر) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، با توصیه به رعایت تقوای الهی، در خصوص واقعه غدیر اظهار کرد: شیطان ۶ هزار سال خدا را عبادت کرد اما کبر و غرور او باعث شد بر فرمان خداوند که سجده بر آدم بود، عمل نکند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در زندگی ما نیز چنین است وقتی احکام الهی می‌رسد باید دقت کنیم در این دستورها، کدامش مانند سجده بر آدم که بر شیطان، گران آمد، برای ما نیز در زندگی فردی و اجتماعی‌مان تلخ است.

 

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی در دوره پیامبر (ص) همه احکام و دستورات را پذیرفت، اما در مواجهه با یک دستور، ۲ دسته شدند اضافه کرد: خداوند برای اعمال ولایت خود مجرا دارد و انبیای الهی مجرای ولایت هستند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در واقعه غدیر نیز مجرای ولایت بنا به فرمان خداوند به حضرت علی(ع) منتقل شد تصریح کرد: دسته‌ای از بزرگان آن جامعه در مواجهه با اعلان ولایت در غدیر، به یاد کینه‌های گذشته افتادند و فرمان خدا را نپذیرفتند، اما دسته‌ای بصیر بودند و می‌دانستند حضرت علی (ع) کسی است که موانع را از فراروی هدایت بشر برداشته است‌‌.

 

وی با بیان اینکه غدیر پیام‌های ارزشمندی دارد و این پیام باید به گوش جهانیان رسانده شود عنوان کرد: هر خانه‌ای در حد توان در این روز ولو با برافراشتن یک پرچم، ابراز محبت خود را نشان دهد؛ همچنین روزه گرفتن، اطعام فقرا، غسل و هدیه دادن نیز از جمله اعمال با فضیلت عید غدیر است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب ابراز کرد: بی‌حجابی همیشه به معنی بی‌عفتی نیست شاید فرد آشنایی با حجاب نداشته باشد به همین منظور باید فرهنگ رعایت حجاب و ارزش آن را در جامعه ترویج داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه بدحجابی و بی‌حجابی، پیامدهایی دارد تاکید کرد: جایی که حجاب نباشد، خانواده متزلزل است و ترویج بی‌حجابی منجر به بی‌دینی، لاابالی‌گری و خالی شدن از ارزش‌های انسانی می‌شود. 

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه فرد بدحجاب، ابزار تبلیغ کالای دشمن می‌شود یاد آور شد: دشمن تلاش زیادی دارد تا حجاب را در ایران از بانوان بردارد اما موفق نشده است.

 

۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۵۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |