اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان به ریاست امام جمعه آرادان و با حضور فرماندار این شهرستان در سالن سردار شهید سپهبد سلیمانی فرمانداری آرادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام جلیل شریفی نیا امام جمعه آرادان در این نشست گفت: اگر مکتبی دارای شور و شعور باشد ماندگار خواهد شد در روایات تاکیدات زیادی در خصوص آداب عید غدیر وجود دارد.

وی با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب اظهار داشت: متاسفانه رضاخان ظلم زیادی نسبت به بانوان و فرهنگ ایرانی اسلامی کرد و مشکلات زیادی برای مردم بوجود آمد.

امام جمعه آرادان افزود: بانوان در حفظ فرهنگ عفاف و حجاب حماسه آفرینی های زیادی کرده اند که اجر معنوی بسیار بالایی برای آنها بدنبال داشت، امروزه هم از طرفی رسانه های خارجی و فضای مجازی حملات شدیدی به فرهنگ عفاف و حجاب وارد می کنند پس یک توطئه ای از طرف بیگانگان و عوامل آنها در داخل در حال اجراست که باید نسبت به آن هوشیارانه رفتار کنیم.

فرماندار شهرستان آرادان نیز، شورای فرهنگ عمومی  را از مهمترین نشست های هم اندیشی فرهنگی در شهرستان دانست و افزود: باید مصوبات این شورا بطور کامل اجرایی شود و آثار ملموس آن برای همه قابل مشاهده باشد.

رضا خانی با اشاره به تلاش هایی که از صدر اسلام برای تضعیف مسأله امامت و ولایت صورت گرفته است تأکید کرد: دهه مبارک امامت و ولایت فرصتی است تا همه تلاش کنند اهمیت ولایت و امامت در جهان اسلام نمود پیدا کند.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان آرادان در ادامه در خصوص ۱۸ تا ۲۴ تیر که به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است گفت: مطابق روز شمار پنج برنامه شاخص کشوری تعیین شده که اجرا خواهد شد.

سرهنگ کاظمی افزود: همایش پیاده روی خانوادگی، اطلاع رسانی در فضای مجازی و همچنین قبل از اقامه نماز جمعه این هفته با حضور حلقه های صالحین جلسه ای تحت عنوان میقات صالحین برگزار خواهد شد.

محسن فدایی باش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آرادان نیز در این نشست با ارائه دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: تاکنون بیست و هشت نشست شورای فرهنگ عمومی از زمان تأسیس این اداره در  شهرستان آرادان برگزار شده است. 

۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |