اخبار

رونمایی از "قرآن آسان" دارای ترجمه و نکات آیات در حاشیه هر صفحه در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان

رونمایی از "قرآن آسان" دارای ترجمه و نکات آیات در حاشیه هر صفحه در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان
کتاب قران آسان ترجمه المصحف المیسر تالیف شیخ عبدالجلیل عیسی استاد اسبق دانشگاه الازهر مصر که در مدت سه سال توسط سید روح‌الله طاهری انجام شده در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،در آیین رونمایی از این قرآن نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، قائم مقام حوزه های علمیه کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور داشتند.

ترجمه کننده قران آسان با بیان اینکه 10 جزء از این قرآن آماده شده است گفت: در این کتاب نکات مشکل هر صفحه از قرآن اعم از مشکلات صرفی، نحوی، بلاغی و تفسیری حدیثی شأن نزول تاریخ اسلام و غیره در حاشیه قرآن توضیح داده‌ شده است.

سیدروح الله طاهری، هدف از ترجمه این کتاب را دسترسی آسان به تفسیر آیات قرآن بیان کرد و گفت: هدف این است که طلاب، دانشجویان و علاقه‌مندان به قرآن، نیازمند مراجعه به تفاسیر 10 جلدی و ۲۰ جلدی نباشند و با یک قرآن دارای حاشیه تمام مشکلات صفحه در حاشیه توضیح داده شود و بتوانند با استفاده از این قرآن معنای کامل آیات قرآن را متوجه شوند.

وی تاکید کرد: اگر توسط استاندار و امام‌ جمعه کمک شایانی به این کار صورت گیرد، می‌توانیم علاوه‌ بر نسخه چاپی، نسخه نرم‌افزاری این کتاب را نیز ارائه کنیم و هر کس بتواند روی تلفن همراه خود، این نرم‌افزار را نصب و روزی یک  صفحه قرآن مطالعه نماید و همه مشکلاتی که در صفحه قرآن وجود دارد در حاشیه بخواند و متوجه شود.
وی از مسولان استان سمنان خواست تا از این طرح حمایت لازم بعمل آورند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در این نشست، این اقدام را بسیار مفید و سودمند خواند و مورد تقدیر قرار داد.

۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |