اخبار

نماینده ولی فقیه در استان سمنان

طرح تهیه اطلس قرآنی در استان سمنان در برنامه قرار دارد

طرح تهیه اطلس قرآنی در استان سمنان در برنامه قرار دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از برنامه تنظیم اطلس قرآنی مبنی بر اینکه موجودی قرآنی امروز را ببینیم و برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی نماییم در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بر توسعه فعالیت های قرآنی تاکید و به فعالیت های شورای فرهنگ عمومی در این استان اشاره کرد و گفت: در شورای فرهنگ عمومی لازم است از بحث های تشریفاتی و سوری بگذریم و وارد عمل و اجرا شویم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مساله‌محور بودن مصوبات مهم است که هر موضوع به صورت یک مساله در کنار کارگروه‌های ۱۸ گانه بررسی و رسیدگی شود.

وی با تبریک عید قربان و عید سعید غدیر خم به قرائت روایتی پرداخت و افزود: روایت داریم که خداوند از بنی اسراییل باران را قطع کرد زیرا نظر سوء نسبت به پیامبران خود داشتند و اگر مردم نسبت به امیرالمونین (ع) بغض داشته باشند، خداوند آنان را دچار خشکسالی می‌کند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: در این روایت، حتی اگر مردم امیرالمومنین (ع) را یاری نکنند هم بغض محسوب می‌شود.

استاندار سمنان نیز  در این نشست گفت: دین‌داری مردم استان سمنان زبانزد عام و خاص است و سه هزار شهید این استان گویای همین حقیقت است.

سید محمدرضا هاشمی افزود:  در ارتباط نهادهای فرهنگی با یکدیگر، وفاق و صمیمیت خوبی بین ارکان فرهنگی به وجود آمده است.

استاندار سمنان تاکید کرد: مسئولان هیچ شانی جز خدمتگزاری مردم ندارند و برگرداندن اعتماد مردم با کار شبانه‌روزی ممکن است.

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از ترجمه ۱۰ جزء قرآن کریم المصحف المیسر و پوستر رویداد "طراوت"» با موضوع نمایشگاه پوشاک سنتی استان سمنان، آثار طراحان لباس استان و مارک‌های مد و لباس استان و کشور رونمایی شد.

۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |