اخبار

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها

مسجد باید کانون فعالیت‌هایی مانند ارتباط روحانی با مردم، محل بحث‌های اعتقادی، تفسیری، کارهای خیریه باشد

مسجد باید کانون فعالیت‌هایی مانند ارتباط روحانی با مردم، محل بحث‌های اعتقادی، تفسیری، کارهای خیریه باشد
قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: مسجد باید کانون فعالیت‌هایی مانند ارتباط روحانی با مردم، محل بحث‌های اعتقادی، تفسیری، کارهای خیریه و مشارکت در شادی و غم مردم باشد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه مسجد می تواند طلاق را کاهش دهد و یکی از وظایف ائمه جماعات تلاش در این زمینه است اظهار داشت: در شهر قم به دلیل ارجاع زوج‌‍‌ها به مشاوره و تلاش چهارساله ائمه جماعات در ترویج ازدواج آسان، آمار طلاق کم شده است.

وی گفت: در این مدت، ازدواج آسان در قم ترویج شد و حتی یک مورد به طلاق ختم نشد چون بر اساس مفاهیم اسلامی بود.

ملکی با تاکید بر افزایش ارتباط امام جمعه، استاندار و سایر مسئولان با مردم گفت: استان سمنان به عنوان استان نمونه به دهه شصت و ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان بازگردد و در ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کند.

وی افزود: دشمن ،جوانان را از دین دور کرده است و باید با همدلی از این مسیر خطرناک عبور کنیم.

ملکی ابراز داشت: در شورای فرهنگ عمومی کشور موضوعات مسئله محور است و در خصوص هر مساله، پژوهش انجام می‌شود.

معین استان سمنان در شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مسائل مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی کشور بیشتر اجرایی و عملیاتی است تاکید کرد: در زمینه عفاف و حجاب کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی با نظرات استان ها اجرا می شود و مباحث مهم فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر خواهد شد.

شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار سمنان و سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |