اخبار

آماده‌سازی موکب‌های اربعین در شلمچه آغاز شد

آماده‌سازی موکب‌های اربعین در شلمچه آغاز شد
آبادان - ایرنا - رییس کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت:آماده سازی و استقرار ۴۰۰ موکب برای پذیرایی از زایران اربعین در موقعیت شلمچه آغاز شده است.

مکی یازع روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی و تقسیم کار انجام شده علاوه بر شهرستان‌های خرمشهر و آبادان، موقعیت استقرار موکب‌های هفت شهرستان خوزستان و هفت استان معین مشخص و تحویل آنها شده است.

وی افزود: همچنین برای استقرار هفت موکب از افغانستان و ۲ موکب از پاکستان نیز فضای مناسب واگذار و متولیان آن مشغول آماده سازی هستند.

یازع گفت: ساخت سرویس بهداشتی و حمام و مکان برای استقرار موقت چند ساعته با توجه به گرمای هوا در دستور کار موکب‌های اربعین حسینی در شلمچه قرار دارد.

وی زمان آغاز فعالیت موکب‌های اربعین حسینی را در مرز شلمچه را از ۱۵ محرم برابر ۲۲ مرداد اعلام کرد و ادامه داد: تمهید لازم برای پذیرایی از زایران اربعین حسینی به نحو شایسته اندیشیده شده است.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه افزود: مرز شلمچه فقط برای عبور زایران از مرز است و با توجه به گرمی هوا، با هماهنگی انجام شده با متولیان حسینیه‌ها و مواکب شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر، اسکان زایران در این شهرها انجام خواهد شد.

مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان از مبادی تردد زایران اربعین حسینی به عراق است.
مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمسی اربعین حسینی است.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۲۱:۰۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |