اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

هماهنگی کانون‌های مساجد با مراکز علمی در طرح اوقاف فراغت بیشتر شود

هماهنگی کانون‌های مساجد با مراکز علمی در طرح اوقاف فراغت بیشتر شود
حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد گفت: هماهنگی کانون‌های مساجد با مدارس و مراکز علمی پیرامون کانون‌ها به منظور هم‌افزایی و کسب تجربه بیشتر توصیه می‌شود.

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مساجد در جهت ترویج معارف اسلامی، مهارت‌آموزی و نشاط بخشی در تابستان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این طرح در قالب رواق‌های دوازده‌گانه در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود افزود: هماهنگی کانون‌های مساجد با مدارس و مراکز علمی پیرامون کانون‌ها به منظور هم‌افزایی و کسب تجربه بیشتر توصیه می‌شود.

 

وی با تاکید بر حضور نوجوانان و جوانان در دوره‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره به صورت متمرکز تحت پوشش بیمه خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد ملی فهما عنوان کرد: نگاه به مسجد در تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت امام جماعت و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در رویداد فهما پرداخته شده از این رو کانون‌های مساجد باید نسبت به تبیین این بیانیه اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است، طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور در رشته‌ها مختلف ادامه خواهد داشت. امکان ثبت‌نام و درخواست شرکت در کلاس‌ها از طریق سامانه بچه‌های مسجد تا پایان تیرماه، ذیل رواق دانش امکان‌پذیر است.

 

همچنین رویداد ملی فهما که از خردادماه آغاز به کار کرده در سه شبستان فرهنگ، هنر و نورآوری و ۱۲ رواق نور، رسانه، کتاب، دانش، همدلی، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، کارآفرینی و فن‌آوری برگزار می‌شود و کانون‌های مساجد تا پایان بهمن فرصت دارند با تکمیل فرم‌ها و بارگزاری و ثبت برنامه‌ها و اقدامات خود در سامانه بچه‌های مسجد در این رویداد شرکت کنند تا پس از ارزیابی توسط کارشنناسان استانی و کشوریف کانون‌های برتر در این رویداد معرفی شوند.

 

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۳۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |