اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خبر داد: کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان تشکیل می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خبر داد: کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان تشکیل می شود
هوشمند با بیان اینکه کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان تشکیل می شود، گفت: موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین حسینی با همکاری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی پذیرای زوار اربعین خواهد بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: بنابر مصوبه ۷۶۴ شورای فرهنگ عمومی کشور، تشکیل کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت که این کارگروه در استان تشکیل شده و به زودی احکام اعضای این کارگروه با امضای رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ابلاغ می شود.


« علی هوشمند» تصریح کرد: این کارگروه به استناد به مصوبات شورای فرهنگ عمومی و با هدف بهره مندی از ظرفیت عظیم و متنوع فرهنگی در نقاط مختلف کشور، از اعضای حقیقی و حقوقی با هدف شناسایی ظرفیت ها، حمایت و هدایت آنها به سمت تولید محتوا  متناسب با زیست بوم فرهنگی و ظرفیت های استان تشکیل می شود.


وی یادآور شد: ایجاد نشاط معنوی و ساماندهی فضاهای فرهنگی و سالم سازی تفرجگاه ها نیز در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد که کارگروهی متشکل از شهرداری، حوزه هنری، نیروی انتظامی، سپاه امیرالمومنین(ع) استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل کتابخانه ها و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: همچنین موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین حسینی با  همکاری حوزه هنری، بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایانه مرزی مهران دایر می شود.


مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان نیز در این نشست با اشاره به  اقدام و عملیات قرارگاه استان به مناسبت ۵ مرداده گرامیداشت سالروز برگزاری اقامه اولین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: امسال یک بسته پیشنهادی با ۷ کمیته و همکاری ۳۸ نهاد برای ۴۱ وطیفه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جمعه در سطح استان تدارک دیده شده است.


حجت الاسلام« محمد صادق پیمایی» با اشاره به اهمیت نماز جمعه و این تریبون در  دین مبین اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، یادآور شد: نماز جمعه بزرگ ترین، دستاورد انقلاب اسلامی است که باید در راستای تقویت نماز جمعه فعالیت های فرهنگی و دینی در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: کمیته تبیین و تبلیغ، کمیته سازماندهی، کمیته مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، کمیته فضاسازی شهری، کمیته رسانه و فضای مجازی از جمله کمیته های اقدام و عملیات قرارگاه مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در کشور است.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون  شهرداری ایلام در حوزه نشاط اجتماعی ۱۴۵۰ عنوان برنامه در مناطق حاشیه ای شهر ایلام در بخش های مختلف فرهنگی و هنری و جشن ها و کلاس های آموزشی برگزار کرده است.


« محمد سلطانی» ابراز کرد: در این راستا نیز امروز برنامه نشاط و ورزش با محوریت حجاب و عفاف با حضور خانواده های ایلام برگزار شده که مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است.


فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: ایجاد نشاط اجتماعی و ساماندهی فضاهای فرهنگی یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در این جلسه مطرح می شود و این امر باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی استان قرار گیرد.


سردار« جمال شاکرمی»  با اشاره به اجرای رزمایش امر یه معروف و نهی از منکر  در ۱۲ نقطه استان با حضور ۳ هزار نفر از بانوان عزیز ایلامی، یادآور شد: نماز جمعه یک پایگاه محکم و تاثیرگذار است و بایستی در راستای تقویت پایگاه و سنگر مهم نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم تلاش کرد.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۳۴
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |