اخبار

چهار هیات اندیشه‌ورز در استان مرکزی تشکیل شد

چهار هیات اندیشه‌ورز در استان مرکزی تشکیل شد
استاندار مرکزی گفت: چهار هیات اندیشه‌ورز با هدف بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مختلف علمی و پژوهشی در تقویت مبانی فرهنگی و اجتماعی، در استان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اسلامی استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: هیات‌های اندیشه‌ورز بانوان، روحانیون، هویت، فرهنگی و اجتماعی با عضویت افراد صاحب‌نظر و کارشناس در استان تشکیل شده که امید است با این اقدام، گام بلندی در جهت اعتلای فرهنگ اسلامی و انقلابی برداشته شود.
وی در خصوص برنامه‌های استان در غنی سازی اوقات فراغت گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان به خصوص در تابستان به همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها در فصل تابستان است که امسال بعد از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، باید به بهترین شکل ممکن در استان برگزار شود.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: تابستان امسال با مناسب‌های مذهبی بسیاری از جمله عیدهای قربان، غدیر، روز عرفه، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی(ع) مصادف شده که می‌توان از این ظرفیت‌های ارزشمند در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان استفاده کرد.
وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان از جمله ادارات کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارند با اقدامات نوآورانه و کارشناسانه اوقات فراغتی متفاوت در تابستان امسال برای جوانان برنامه‌ریزی کنند.
استاندار مرکزی در ادامه سخنان خود به برگزاری برنامه‌های محتوا محور در عید غدیر نیز تاکید کرد و گفت: در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌های عید غدیر باید تمامی ۱۲ شهرستان استان دیده شود و برنامه‌ها ویژه مرکز استان نباشد.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج میلیون زایر ایرانی در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال شرکت کنند، اضافه کرد: هم اکنون ۴۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی در نقاط مختلف استان مرکزی اعلام آمادگی کرده‌اند اما برای تامین زیرساخت‌های لازم همه دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت گسترده داشته باشند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۰۷:۳۴