اخبار

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

جلوه‌های مردمی غدیر را برجسته کنیم/ جنگ شناختی و ترکیبی کارساز نیست

جلوه‌های مردمی غدیر را برجسته کنیم/ جنگ شناختی و ترکیبی کارساز نیست
آیت‌الله کعبی گفت: لازم است با جهاد تبیین و احیای گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، در دهه ولایت با بازخوانی خطبه غدیر، ترویج فرهنگ مواسات و ایجاد فضای نشاط و امیدآفرینی، جلوه‌های مردمی عید غدیر را برجسته و شهر را با مظاهر این عید آراسته کنیم.

آیت‌الله عباس کعبی» صبح امروز (یکشنبه ۱۹ تیر) در خطبه‌های نماز عید قربان، این روز را عید حج اکبر، تقوا، از خودگذشتگی و به خدا پیوستگی و عید دریافت جایزه بزرگ بندگی الهی دانست و اظهار کرد: عید قربان روز غلبه بر نفس سرکش دنیا و مکر شیطان است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان برخی دستاوردها و پیام‌های عید قربان افزود: اولین پیام، پیام اعتماد به خدا در کلیه مراحل زندگی و تنظیم سبک زندگی به رنگ خدایی ‌و تسلیم به عشق الهی با تأسی حضرت ابراهیم پیامبر بزرگ توحید است.

 

وی در نظر نگرفتن نقش خدا در زندگی انسان را بی‌تدبیری و بی خردی دانست و اضافه کرد: دومین پیام پیام برادری، اتحاد، همبستگی و لغو هر گونه فاصله نژادی و برتری طلبی و طبقاتی است و می‌بینیم که همه با لباس سفید احرام یک رنگ و یکسان در حج حاضر می‌شوند.

 

آیت‌الله کعبی پیام سوم را اقتدار امت اسلامی و چهارم را پیام طهارت و سلامت جسمی و روحی دانست و تصریح کرد: خداوند می‌فرماید خود را از قضاوت و آلودگی جسمی پاک کنید.

 

وی پیام پنجم را پیام حریت و آزادگی عنوان کرد و ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید آزادمردی پیدا نمی‌شود که این ته خورده دنیا را به اهلش واگذار کند؟ بها و قیمت وجود شما بهشت است و نباید شخصیت خود را به کمتر از بهشت بفروشید.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عید قربان را عید محمد و آل محمد (ص) و رهبری الهی دانست و ابراز کرد:

عید قربان یاد آور انتظار حضرت مهدی است و در خطبه ۴۸ صحیفه که مربوط به عید قربان و روز جمعه است همین مطلب را می‌خوانیم.

 

وی با بیان اینکه عید قربان عید مبارزه با طاغوت و شیاطین ‌و بسترسازی برای شکل‌گیری حکومت دینی ولایت محور و مردم پایه است اذعان کرد: عید قربان روز اجتماع عمومی امت اسلامی و جلوه اقتدار و مظهر نزول خیرات و برکات و دعاهای دسته‌جمعی است.

 

آیت‌الله کعبی قربانی کردن در راه خدا را نشانه تقوای قلب و طهارت روحی دانست و بیان کرد: هدف از قربانی کردن توسعه معیشت فقرا است و خوشبختانه در همه شهرها و استان‌های کشور به ابتکار کمیته امداد یک قربانگاه مرکزی راه‌اندازی شده و مومنانی که تمایل به پرداخت وجوهات برای قربانی دارند و یا جهت خرید و ذبح قربانی می‌توانند به کمیته امداد و موسسات خیریه مراجعه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ قربان کردن در عید قربان به عنوان سنت خسته در ایران فراگیر شده و حضور چشمگیر مردم در دعای عرفه و برگزاری باشکوه نماز عید قربان در سراسر کشور نشان از دینداری عمیق ملت ایران دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان بر علیه دین و اخلاق جهت آسیب زدن به سلامت اجتماعی و روانی مردم عنوان کرد: این جنگ‌ها اگرچه تشدید شده ولی کارساز نیست.

 

وی اظهار کرد: برگزاری باشکوه دهه ولایت از عید قربان تا غدیر و پاسداشت محرم و صفر و اربعین، علاوه بر تعظیم شعائر اسلامی، بر هویت مکتبی ملت ایران تاکید دارد و تضمین کننده تحکیم پایه‌های اقتدار و امنیت کشور است. 

 

آیت الله کعبی اضافه کرد: لازم است با جهاد تبیین و احیای گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، به دهه ولایت با بازخوانی خطبه غدیر و ترویج فرهنگ مواسات و اطعام و ایجاد فضای نشاط و امیدآفرینی، جلوه‌های مردمی عید غدیر را برجسته و شهر را با مظاهر این عید آراسته کنیم.

 

وی به سفر منطقه‌ای بایدن رییس‌جمهور آمریکا برای راه‌اندازی سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونسیتی و همپیمانانش در منطقه و خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این اقدام برای روحیه دادن به این کشورها در برابر شکست‌های سنگین پی‌درپی آنها مقابل محور مقاومت اسلامی است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنها طرحی موسوم به «آبراهام» برگرفته از اسم حضرت ابراهیم داشتند، تا دین جدیدی تحت عنوان مشترکات دین مسیح و اسلام و یهود برای عادی سازی برخی روابط رژیم صهیونسیتی در امارات و بحرین برخی کشورهای حوزه خلیج فارس راه‌اندازی کنند و هفته گذشته به همین بهانه شاهد بلند کردن و پرچم همجنسگرایان در کشورهای عربی اسلامی توسط سفارت آمریکا برای مبارزه با اخلاق و تست کردن غیرت دینی مردم مسلمان منطقه بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه همانطور که طرح خیانت قرن ترامپ شکست خورد طرح آبراهام بایدن هم شکست خواهد خورد ابراز کرد: ما در این ۴۳ سال با همه فراز و فرودها و سختی‌ها و توطئه‌ها و مشکلات شاهد اقتدار روزافزون نظام اسلامی ‌و شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه ‌و ضعف روزافزون آمریکا و رژیم صهیونسیتی هستیم.

 

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام به حجاج فرمودند، بر اساس وحدت و معنویت و توجه به اصل عزت و مقاومت در منطقه، در آینده شاهد رشد و شکوفایی نهضت بیداری اسلامی و الگو قرار دادن نظام جمهوری اسلامی برای دیگر کشورها هستیم.

 

وی یاد آور شد: در شرایط حساس کنونی منطقه و کشور با همدلی و هم افزایی بین مردم و مسئولان و کم‌کردن خطاها و سستی ها و تقویت کارآمدی و تقویت رضایتمندی و اعتماد عمومی، قطعا ایران اسلامی به یک کشور الگوی مقتدر و پیشرفته برای امت اسلامی تبدیل خواهد شد.

 

۱۹ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۴۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |