اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری: مضامین دینی و انقلابی در تولیدات سینمایی و هنری مدنظر باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری: مضامین دینی و انقلابی در تولیدات سینمایی و هنری مدنظر باشد.
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌ و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه وضعیت سینما و تولیدات هنری باید به سمت و سویی حرکت کند که مورد استقبال همه افراد جامعه به ویژه متولیان فکری قرار گیرد، گفت: توجه به مضامین‌ دینی و انقلابی نیز باید در این تولیدات بیش از گذشته مد نظر باشد.
حجت الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در دیدار با محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی بصری افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از دین‌ و شعائر اسلامی است و همه آنچه از انقلاب انتظار می‌رود در معارف‌ دینی که مطابق با فطرت و نیاز درونی انسان‌ها است، قرار دارد از این رو پایبندی به این معارف در تقابل با خواست جامعه نیست.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل فرهنگ نادرستی که دشمن بر جامعه القا می‌کند، باید ایستاد و نباید اسیر تحریف‌ شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال فرهنگ دینی و اسلامی است و لازم است این مورد در تولیدات هنری و سینمایی نیز مد نظر باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این دغدغه و حساسیت درباره همسویی تولیدات هنری و سینمایی با مضامین و ارزش‌های‌ دینی و انسانی باید در چارچوب برنامه‌ریزی‌های‌ کلان و در راس مسائل اجرایی مجریان و ناظران نیز قرار گیرد.

ایشان در ادامه اظهار داشت: اگر چه نشاط و لبخند در کارهای تولیدی فرهنگی و سینمایی لازم است اما مهم آن است که به اصل‌ و فرع در این باره توجه شود چرا که اصل محتوای دینی و انسانی مهم است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هنر جز بیان مضامین دینی در قالب مورد پسند جامعه نیست، گفت: باید به گونه‌ای به این مفاهیم پرداخته شود که همه افراد از آنچه تولید شده است، استقبال کنند و حتی روحانیون و علما نیز در سینماها حضور یابند.

وی با تاکید دوباره بر محتوابخشی‌ آثار تولیدی بر مبنای‌ مضامین تمام عیار دینی، به ظرفیت‌های‌ بالقوه انسانی در چهارمحال و بختیاری نیز اشاره و تصریح کرد: اگر این ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرد و متشکل شود و از سوی دیگر زیرساخت‌ها نیز فراهم شود می‌توان بیش از گذشته به حرکت جامعه هنری استان در مسیر دستیابی به اهداف انقلاب امید داشت.

نکونام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود روی کار آمدن دولت سیزدهم و موقعیت استثنائی تاریخ انقلاب در شرایط کنونی را یادآور شد و افزود: امید بسیاری در همه عرصه‌ها و به ویژه عرصه فرهنگی به این دولت بسته شده است و امروز مردم و جامعه این انتظار را دارند که انقلاب در تراز و ریل خود به پیش برود.

وی فرصت کنونی را فرصت عمل دانست و ادامه داد: باید با سرعت‌بخشی به امور، تمرکز در برنامه‌ریزی‌ها و به خط کردن نیروها و استعدادها برای پاسخگویی‌ به نیازهای جامعه تلاش کرد.

لازم به ذکر است محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان خود روز سه‌شنبه وارد استان چهارمحال و بختیاری شد.

محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز در این سفر محمد خزاعی را همراهی می‌کند.این سفر در راستای برنامه‌های کلان وزارتخانه و با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی، عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و رفع مشکلات و موانع حوزه سینما صورت می‌گیرد.

از جمله برنامه‌های محمد خزاعی، ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، بازدید از پروژه‌های هنری سینمایی استان، نشست با فیلمسازان و هنرجویان فیلم و شرکت در مراسم اختتامیه سومین هفته فیلم و عکس استان، دیدار با استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی هنری استان است.

۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۳۴