اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

لزوم ایجاد زیرساخت ازدواج در جامعه/ عمده موانع ازدواج و فرزندآوری بحث فرهنگی است

لزوم ایجاد زیرساخت ازدواج در جامعه/ عمده موانع ازدواج و فرزندآوری بحث فرهنگی است
حجت‌الاسلام موسوي فرد با تاکید بر ایجاد زیرساخت ازدواج در جامعه اسلامی، عمده موانع ازدواج و فرزندآوری را بحث فرهنگی دانست و گفت: باید به موانع پرداخت تا جوانان تن به ازدواج دهند و وقتی ازدواج محقق شد زمینه فرزندآوری نیز پیش می‌آید.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان از اهواز ، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» امروز (جمعه ۱۰ تیر) در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در قرآن بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بار در خصوص مصادیق تحقق تقوا توصیه شده که یکی از آنها توجه به سبک زندگی اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بر ضرورت اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده تاکید کرد و افزود: در اسلام سنگ بنای جامعه بزرگ انسانی خانواده است که در استحکام روابط اجتماعی و رشد اعضای جامعه نقش بنیادین دارد.

 

وی اضافه کرد: شکل‌گیری شخصیت انسان، عادات، رفتار، باورها و عقاید در خانواده ریشه می‌زند و کودک نخستین درس محبت، دوستی و بغض را در خانواده می‌آموزد و مسیر زندگی و آینده طفل در خانواده روشن می‌شود و این‌ها تنها بخشی از کارکرد خانواده است.

 

امام جمعه اهواز با تاکید بر ایجاد زیرساخت ازدواج در جامعه اسلامی، عمده موانع ازدواج و فرزندآوری را بحث فرهنگی دانست و تصریح کرد: دهه اول انقلاب، دهه طلوع ارزش‌های دینی بود و سبک زندگی و تشکیل خانواده و ازدواج آسان شکل گرفت. 

 

وی ابراز کرد: در آن زمان خانواده دنبال این نبود که فرزند حتما خانه و اثاثیه منزل داشته باشد اما امروزه به دلیل چشم و هم چشمی ها طبقه فرودست جامعه هم تلاش می‌کند خود را به طبقه مرفه برساند. 

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه از وقتی تفکر شوم فرهنگ غربی بر جامعه سایه افکند، ملاک ازدواج شغل، پول، ماشین و ... می‌شود اذعان کرد: باید به موانع پرداخت تا جوانان تن به ازدواج دهند و وقتی ازدواج محقق شد زمینه فرزندآوری نیز پیش می‌آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک حلول ماه ذی‌الحجه، بر روزه گرفتن در ۹ روز اول این ماه تا روز عرفه تاکید کرد و ادامه داد: در کل کشور بزرگترین عید، عید سعید غدیر خم استدو امسال باید خوزستان تمام ظرفیت خود را در دهه ولایت به میدان بیاورد و از اکنون برای این عید خود را مهیا کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان پنج دستورالعمل بنیادین که جامعه اسلامی بر اساس آن ساخته شده شامل نماز، زکات، حج، روزه و ولایت است که تحقق چهار مورد اول در گرو تحقق ولایت است از این رو انسان در هر زمان باید امام خود را بشناسد.

 

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم در برابر سختی ها و مشکلات ایستادگی کنیم گفت: اصلی‌ترین شاخص موفقیت، برنامه‌ریزی برای معیشت و اقتصاد زندگی است که جامعه در این صورت ایده‌آل می‌شود.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امید و نگاه روشن به آینده اصلی‌ترین شاخصه موفقیت جامعه است از این رو باید نگاه به آینده روشن باشد یاد آور شد: هشت دلیل برای امیدواری در نظام اسلام و اقتصادی که مردم اکنون در آن تحت فشار هستند، وجود دارد که اصلی ترین شاخص، امید به آینده روشن است.

۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۲۱:۵۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |