اخبار

همایش پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد در بهبهان برگزار شد

همایش پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد در بهبهان برگزار شد
همایش «پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد » همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در مجتمع فرهنگی و هنری آفاق بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایشی با عنوان «پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد»، ویژه نوجوانان و جوانان به همراه نشست تخصصی با هدف آشنایی با انواع مواد مخدر و مضرات آنها روز سه شنبه 7 تیرماه در مجتمع فرهنگی و هنری بهبهان برگزار شد.

در این همایش که با همکاری مشترک سازمان بهزیستی، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشکده علوم پزشکی، فرماندهی ناحیه انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر بهبهان برگزار شد،امام جمعه شهرستان بهبهان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش،آگاهی سازی مطلوب از دوران کودکی را یکی از راهکارهای پیشگیری بیان کرد.

آیت الله ناصری افزود: با استفاده از آموزه های اسلام و تخصیص زمان برای رشد و تکامل فردی می توان از بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات پیشگیری کرد و در صورت مشاهده با نهی از منکر و امر به معروف توسط همین آموزه ها در جهت رفع آن برامد.

پخش کلیپ ها و پاورپوینت های آشنایی با انواع مواد مخدر و مضرات آنها، برگزاری نمایشگاه مواد مخدر برای آشنایی کودکان و نوجوانان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و توضیح و اثرگذاری انواع مواد توسط کارشناس مربوطه از دیگر بخش های این همایش بود.

در پایان نشست تخصصی پیشگیری با حضور چهار کارشناس در رشته های روانشناسی، پزشکی و مذهبی برگزار و به جنبه های مختلف گرایش جوانان و نوجوانان به مواد، مشکلاتی که در ترک و درمان با آنها روبه رو می شوند به همراه پیشنهادهایی برای بهبود بیماران پرداخته شد.

این همایش با تقدیر از برگزارکنندگان و تلاش گران در حوزه مبارزه با مواد مخدر پایان یافت.

۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۲۱:۵۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |