اخبار

خراسان رضوی: ماندگارسازی خانه‌ی پدر شعر انقلاب در دستور کار شورای فرهنگ عمومی سبزوار

خراسان رضوی: ماندگارسازی خانه‌ی پدر شعر انقلاب در دستور کار شورای فرهنگ عمومی سبزوار
دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار از روند بازسازی خانه‌ی استاد حمید سبزواری گزارش داد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی سبزوار در گزارشی از روند بازسازی خانه‌ی شاعر فقید، استاد حمید سبزواری گفت: مرمت خانه‌ی استاد از سال گذشته در شورا مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

رضا شجاع مقدم با اشاره به جایگاه و نقش حمید سبزواری در شعر انقلابی تشریح کرد: استاد در سبزوار زاده شد، اولین شعرهایش را در سبزوار سرود و سرانجام نیز خاک زادگاه خود را برای آرامش ابدی برگزید تا این شهر را به ملت انقلابی و در جامعه ادبیات بین‌الملل جاودانه سازد. بنابراین ماندگار سازی خانه‌ی سراینده‌ی شعر انقلاب، دینی بر عهده‌ی سبزوار است. 

وی با برشمردن برنامه‌های فرهنگی و هنری که همه‌ساله در سالگرد فقدان این شاعر بزرگ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: استاد حمید سبزواری، شاعر حماسه و عرفان در ساحت غزل؛ دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود که تأثیر درخشان سروده‌هایش در عرصه فرهنگ و هنر مشهود و ملموس است. 

شجاع مقدم در پایان نوید داد: شورای فرهنگ عمومی، علاوه بر مرمت خانه‌ی برجای مانده از استاد، طراحی و نصب نمادی در آرامگاه این شاعر فقید را مصوب نموده است که امیدواریم این مصوبات به زنده ماندن نام این شاعر بزرگ در حافظه‌ی فرهنگ عمومی بیانجامد. 

پایان خبر

۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۰
آزاده آزادنیا-دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |