اخبار

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در خوزستان اجرا می‌شود

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در خوزستان اجرا می‌شود
طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به مناسبت هفته قوه قضائیه با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش و استفاده از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات حقوقی در خوزستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به مناسبت هفته قوه قضائیه با همکاری دادگستری کل استان خوزستان، بسیج حقوقدانان و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اجرا می‌شود.

 

هدف از اجرای این طرح کمک به احیای حقوق عامه، راه‌اندازی نهضت آگاه‌سازی، جلوگیری از سرازیر شدن حجم زیادی از پرونده‌های حقوقی به دادگستری‌ها و حل مشکلات حقوقی جامعه به وسیله حقوقدانان موجود در مساجد و استفاده از ظرفیت قضات، حقوق دانان دستگاه قضائی، وکلا و کارشناسان حقوقی است.

 

در این طرح مشاوره و آموزش مسائل حقوقی به صورت رایگان با حضور متخصصان انجام می‌شود و آسیب‌شناسی، ترویج فرهنگ صلح و سازش، احیای فرهنگ مطالبه‌گری، کاهش کاهش مراجعات مردم و پرونده‌های حقوقی در دادگستری‌ها، استفاده از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات حقوقی و آشتی مردم با مساجد از جمله اثرات این طرح است.

 

نیروهای بسیجی، متعهد و مسلط به علم حقوق که توانایی راهنمایی صحیح و متخصصانه مردم را داشته باشند با معرفی فرمانده پایگاه بسیج مساجد، هیئت امنای مساجد و امام جماعت انتخاب و برنامه کاری آنها مشخص خواهد شد و این حقوقدانان نماینده‌های حقوقی دادگستری در مساجد هستند و رابط میان مردم، قوه قضاییه و دادگستری خواهند بود.

۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |