اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی ویژه خبرنگاران و فعالان مجازی در ایذه

برگزاری کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی ویژه خبرنگاران و فعالان مجازی در ایذه
کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت پدیده خودکشی با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در ایذه برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان،در راستای کاهش آسیب های اجتماعی کارگاه آموزشی با حضور خبرنگاران و تعدادی از فعالان فضای مجازی با هدف نحوه انتشار اخبار مربوط به آسیب های اجتماعی و بویژه پدیده خودکشی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری ایذه در محل این فرمانداری برگزار شد.

مجاهد مقصودی معاون فرماندار ایذه در این نشست بر لزوم توجه به حساسیت اخبار و مطالبی که در خصوص آسیب های اجتماعی منتشر می شود تاکید کرد و افزود: چگونگی اطلاع رسانی، تیتر زدن و نحوه انتشار اخبار مربوط به حوادث جامعه و آسیب های اجتماعی به اعتقاد کارشناسان امر در کاهش و افزایش این آسیب ها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: همه ما باید بدانیم در مقابل قلم و مطلبی که می زنیم در پیشگاه خداوند متعال و جامعه مسئولیم و باید جوری مطلب بزنیم که مشکلی و دردی از جامعه را برطرف کنیم و یا کاهش دهیم.

در ادامه استاد مدعو دکتر بشکار با ادله علمی و توضیحات مبانی جامعه شناسی، به تبیین نحوه اطلاع رسانی و انتشار اخبار در مورد حوادث تلخ اجتماعی بویژه خبر خودکشی و اثرات منفی آن مطالب علمی مفیدی را ارائه داد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه نیز در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: این برنامه برای آموزش جامعه فعالان شبکه های اجتماعی اعم از رسانه های مجوزدار و سایر شبکه های اجتماعی از جمله واتساپ، تلگرام و غیره با هدف آموزش نحوه واکنش به آسیب های اجتماعی و بویژه پدیده خودکشی در نظر گرفته شد. لذا تعدادی از این عزیزان شناسایی و در کنار خبرنگاران به جلسه مذکور دعوت شدند.

عبدالرضا باغ شیرین افزود: در برنامه های آینده گروه ها و افراد فعال در فضای مجازی به شکل گسترده تری به این جلسات دعوت خواهند شد و امیدواریم با استفاده از اساتید برجسته و امکانات بهتر، دامنه برگزاری این کارگاه های آموزشی، بیشتر و کیفی تر شود و همه ادارات، نهادهای مردمی، خبرنگاران،هنرمندان و سایر گروه ها با همدلی و هم اندیشی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.

در پایان جلسه فعالان فضای مجازی و خبری با طرح سوالات و ابهامات خود به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص آسیب های اجتماعی پرداختند.

 اهمیت اجرای پروتکل های اخبار آسیب های اجتماعی و آسیب به خود از سوی افراد و کاهش تاثیرات نامطلوب آن بر سایر افراد از مهمترین نکات مطروحه در این جلسه بود.

۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |