اخبار

طرح «"چرخش قرن" با رویکرد نشاط‌ آفرینی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور است

طرح «"چرخش قرن" با رویکرد نشاط‌ آفرینی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه تغییر قرن در تمام کشورها رویدادهای آینده‌ساز رقم می‌زند گفت: تقویم هجری شمسی نیز اکنون در آستانه آغاز قرن جدید قرار دارد و بر این اساس باید طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های نشاط‌افزا از جمله چرخش قرن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،سید مجید امامی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: زیست‌بوم گرایی و بازتولید هویتی از اولویت‌های این شورا در دوره کنونی است و به همین دلیل حمایت از صنایع فرهنگی در معرض توجه قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر به جای صرف هزینه برای رفع آسیب‌های اجتماعی، برای تقویت ظرفیت‌های خانواده، ادیبان و مبلغان فرهنگی هزینه شود، از رشد و بروز آسیب‌های اجتماعی به صورت ریشه‌ای پیشگیری می‌شود و نتیجه بهتری دربر دارد.

امامی بیان کرد: طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی تاییدشده تمام استان‌ها تنها به ۱۰ میلیارد ریال رسید و مقدار زیادی از اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های خلاقانه فرهنگی کشور باقی مانده است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی ابراز داشت: نوآوران و ایده‌پردازان با ارائه ایده‌های بازپروری شده به شورای فرهنگ عمومی استانها، دبیر این شورا را در زمینه انجام وظایف خود یاری کنند که همیشه طرح جدید و خلاقانه‌ای برای اجرا داشته باشد.

امامی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در حوزه جهاد تبیین کم‌کاری کرد و همین باعث شد جشنواره فیلم فجر، به عنوان یک جشنواره ارزشی دچار حاشیه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سه فیلم، شامل فیلم‌های «بدون قرار قبلی» و «موقعیت مهدی» با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهلمین جشنواره فیلم فجر رسید و آثار آبرومندی بود.

وی افزود: یکی از نویسندگان در نشست خبری جشنواره فیلم فجر حرف ناشایستی زد و با واکنش‌های شدید مواجه شد؛ البته حساسیت بالای جامعه به این مسائل قابل تمجید است اما تبدیل شدن این اتفاق به حاشیه و در ادامه آن، سوءاستفاده از آن کار درستی نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اعتراض به سخن نادرست دیگران نیازمند سواد کافی و اخلاق است تا بهانه به دست رسانه های معاند داده نشود. 

بازدید از نمایشگاه ظرفیتهای تولید اسباب بازی و نوشت افزار بومی و ملی در سرخه، حضور در دبیرخانه دانش بنیان توسعه کتاب استان، حضور در نشست فرهنگ عمومی استان در استانداری سمنان، و نشست با فعالان مد و لباس در سمنان، از برنامه های سفر یکروزه دبیر شورای فرهنگی عمومی به این استان بود.

۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۲۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |