اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

مرکز رشد و نوآوری با ایده‌های خلاقانه یاریگر شورای فرهنگ عمومی است

مرکز رشد و نوآوری با ایده‌های خلاقانه یاریگر شورای فرهنگ عمومی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: راه اندازی مرکز رشد و نوآوری فرهنگ عمومی، با ارائه انبوهی از ایده‌های خلاقانه شورای فرهنگ عمومی استان‌ها را در اجرای طرح‌های نوآورانه فرهنگ‌سازی یاری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، سید مجید امامی روز چهارشنبه در بازدید از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان با تشریح طرح مرکز رشد و فناوری فرهنگ عمومی کشور افزود: مرکز رشد و نوآوری فرهنگ عمومی به صورت مستقل از شرکت‌های دانش‌بنیان و در طول آن با مسئولیت‌هایی شبیه به پارک علم و فناوری در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کند.

وی افزود: امروز از انفجار نورانی اوایل انقلاب در حوزه نوآوری و ایده برای تحقق سیاست‌های فرهنگی دور شده‌ایم و ایده‌های نوآورانه به صورت قطره‌چکانی می‌رسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی تایید شده تمام استان‌ها تنها به ۱۰ میلیارد ریال رسید و مقدار زیادی از اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های خلاقانه فرهنگی کشور باقی مانده است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

امامی بیان کرد: نوآوران و ایده‌پردازان با ارائه ایده‌های بازپروری شده به شورای فرهنگ عومی استان، دبیر این شورا را در زمینه انجام وظایف خود یاری کنند که همیشه طرح جدید و خلاقانه‌ای برای اجرا داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر ایده‌پردازان خلاق استان ها مطمئن باشند که مسوولان این حوزه نظرات آنان را می‌فهمند و مطابق با شرایط فرهنگی استان اجرا می‌کنند، می‌توانند اتفاقات فرهنگی خوبی رقم بزنند.

رضا شمس خانی مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان نیز در این نشست به تبیین برنامه ها و طرح ایجاد مرکز رشد و فناوری و مهندسی فرهنگی استان سمنان پرداخت و ابعاد این طرح را تشریح کرد.

۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |