اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

آیت الله شاهچراغی برای اعتلای فرهنگ و مذهب در استان سمنان تلاش مجاهدانه کرد

آیت الله شاهچراغی برای اعتلای فرهنگ و مذهب در استان سمنان تلاش مجاهدانه کرد
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: آیت الله شاهچراغی در نیم قرن زندگی مجاهدانه خود تلاش های بسیاری را برای اعتلای فرهنگ، اخلاق، دین و مذهب در استان سمنان داشته واین موضوع برکسی پوشیده نیست.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت‌الاسلام  مرتضی مطیعی در آیین اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمدشاهچراغی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده این عالم وارسته گفت: آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با وجود خدمات شایسته از پیش از انقلاب و وحدتی که در استان سمنان ایجاد کردند، مصداق خدمت و اعتماد مردمی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بابیان اینکه تجلیل امروز تنها تجلیل از یک شخص نیست بلکه نکوداشت علم، تقوا، ایمان و زهد است و با تقدیر از دست اندرکاران این همایش تاکید کرد: با وجود عالمان بزرگی چون آیت الله سیدمحمد شاهچراغی و مردمی که با عمق جان پیگیر تجلیل از وی هستند، تیرهای دشمن به خودش کمانه می‌کند.

وی با تأکید براینکه سخنرانی‌های انقلابی و رهنمودهای آیت الله شاهچراغی در اوایل انقلاب اسلامی هیچگاه فراموش نمی شود ادامه داد:خدا شاهد است که هیچ‌کس را به اجبار به این آیین نیاوردیم و همه با میل و علاقه حضور یافتند، نکوداشت این عالم بزرگ وظیفه بود و کاری نکردیم که منتی داشته باشیم و حتی ذره‌ای از زحمات ۵۰ ساله او را در تبلیغ اسلام جبران نکردیم‌.

حجت الاسلام مطیعی تصریح کرد: آیت الله شاهچراغی نیم قرن زندگی پر خیر و برکت داشتند که تلاش‌هایشان برای انقلاب و مردم استان بر هیچکس پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بیان اینکه آیت الله سید محمد شاهچراغی از فضائل و سجایای اخلاقی ارزنده علمی، دینی و فرهنگی دارد اما در طول عمر خود هیچ چشم داشتی نداشته است اضافه کرد: این عالم وارسته  معلم اخلاق محسوب می‌شود.

 وی ایجاد موسسه عصمتیه قبل از انقلاب که الآن حوزه خواهران استان است و ایجاد موسسه ایتام قبل از اتقلاب که تا کنون  برقرار است را از جمله اقدامات مهم آیت الله شاهچراغی در دوران فعالیت  برشمردوافزود: به جهات اعتماد مردم به آیت الله شاهچراغی از همه شهرها، استان سمنان ۱۵۰ برابر رشد دریافت زکات داشت.

دبیر کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمدشاهچراغی نیز دراین مراسم با بیان اینکه کار امام جمعه فعلی را که برای امام جمعه سابق نکوداشت می‌گیرد اخلاقی  دانست وگفت: جامعه سیاسی و اجتماعی نیازمند این حرکات است.

حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد برگزاری نکوداشت را در زمان حیات این عالم را بسیار تأثیر گذار عنوان کردوافزود: ابعاد شخصیتی این عالم  در زمان حیات معرفی شد که علاقه‌مندان بهره‌مند شوند.

وی متواضع بودن ، مردم‌دار، مخلص، باصفا، خوش‌اخلاق و وحدت آفرین را از ویژگی های بارز آیت الله شاهچراغی دربین مردم دانست وافزود: مسئولان این سال‌ها او را عامل وحدت و اتحاد می‌دانند.

حجت الاسلام نصیری فرد معرفی این آموزگار اخلاق به مردم را ضروری برشمردوبیان کرد: امروز جامعه نیازمند اخلاق و آموزه‌های اخلاقی است.

دبیر کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمدشاهچراغی تصریح کرد: ساخت چند کلیپ، برگزاری ۲ مراسم بزرگ در دامغان و سمنان، تالیف ۶ کتاب در ابعاد اخلاقی و سبک زندگی فردی و اجتماعی و  نقش آیت الله شاهچراغی در نهضت امام خمینی (ره) از جمله اقدامات این کنگره است و بهترین رمان‌نویس کشور نیز به همین مناسبت رمان «آسد محمد» نگارش کرد.

در این آیین، علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان فعلی و گذشته به همراه جمع زیادی از مردم و خانواده های شهدا و چهره های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور و استان سمنان حضور داشتند.

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |