اخبار

همایش دوم نکوداشت آیت الله شاهچراغی 19 خرداد در سمنان برگزار می شود

همایش دوم نکوداشت آیت الله شاهچراغی 19 خرداد در سمنان برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری همایش دوم نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در این استان نوزدهم خرداد در سمنان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در نشست ستاد برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله شاهچراغی در دفتر امام جمعه سمنان گفت: این ههمایش قرار است پنجشنبه نوزدهم خرداد با حضور مسوولان کشوری و استانی در سمنان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست اول این کنگره در دامغان از همکاری و تلاش دستگاههای مختلف دربرگزاری آن تجلیل کرد و گفت: این مراسم با حضور شخصیت ها و مسوولان استانی و کشوری و با شکوه خاص و با عنوان "آموزگار اخلاق" در دامغان برگزار شد.

در این نشست که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دبیر اجرایی کنگره نکوداشت و جمعی از مسوولان و اعضای ستاد نکوداشت آیت الله شاهچراغی حضور داشتند در خصوص چگونگی برگزاری همایش دامغان و برگزاری این همایش در سمنان بحث و تبادل نظر شد.ش

برای تبلیغ ابعاد زندگی شخصیتی آیت الله شاهچراغی، شش عنوان کتاب در باره زندگی وی تالیف و به چاپ رسید که سه عنوان کتاب در شهر دامغان رونمایی شد و سه عنوان دیگر در آیین اختتامیه در سمنان رونمایی خواهد شد.

در برگزاری این همایش ها، دستگاهها و نهادهای مختلف استان سمنان از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و ... همکاری و مشارکت دارند.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد دامغان متولد شد.

وی از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان بود و نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان است.

۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |