اخبار

مکتب امام‌خمینی (ره) در جامعه امروزی فرهنگ‌سازی شود

مکتب امام‌خمینی (ره) در جامعه امروزی فرهنگ‌سازی شود
امام جمعه شاهرود گفت: فرهنگ سازی و عمومی کردن یاد، نام و راه امام خمینی (ره) در جامعه امروزی ضروری است و مناسبت‌های ملی مذهبی فرصت خوبی برای ریل‌گذاری فرهنگی محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود افزود: شهیدان و امام (ره) نیاز به برگزاری مراسم ندارند بلکه این نیاز جامعه است و شورای فرهنگ عمومی باید برای برگزاری این نوع آیین‌ها به عنوان یکی از وظایف ذاتی خود برنامه داشته باشد.

وی از برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد رحلت امام (ره) در شب ۱۴ خرداد خبر داد و گفت: آیین گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد نیز در حسینیه مدرسه قلعه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف انجام می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود: برای شرکت در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل ۷۸۰ نفر از این شهرستان به تهران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال  پس از سه سال وقفه به دلیل ماه مبارک رمضان و همچنین همه‌گیری کرونا، این تعداد افراد برای شرکت در آیین سالگرد رحلت امام (ره) اعزام می‌شوند، افزود: اعزام مردم برای برگزاری این آیین توسط سپاه و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادها انجام می‌شود.

امینی گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی سواری از شهرستان شاهرود به مراسم گرامیداشت سالگر ارتحال امام راحل به تهران اعزام می‌شوند.

وی به برگزاری آیین بزرگداشت دهه کرامت و روز دختر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید برنامه‌هایی در زمینه عفاف، تحصیل و ازدواج جوانان با حضور کارشناسان و نخبگان تدوین کند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به موضوع تشکیل کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی افزود: برای اینکه کارگروه‌های تخصصی شکل گرفته و فعال شوند مسوولانی که در این شورا عضو هستند باید فردی کارشناس با اختیار كامل را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی وظایف هشت کارگروه را تعیین کرده است، افزود: کارگروه‌های تشکیل شده در اداره‌ها باید توسط مسوولان هر دستگاه مدیریت شوند.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: کارشناسان کارگروه‌ها در ماه دو نشست داشته باشند و نتیجه را در نشست‌های ماهانه شورای فرهنگ عمومی مطرح کنند تا پس از تایید اعضاء مصوب شوند.

امینی، با بیان اینکه معرفی و تجلیل از مفاخر شهرستان در دستور کار است، اظهار داشت: با تجلیل از مفاخر در حوزه‌های مختلف گفتمان سازی فرهنگی در جامعه شکل می‌گیرد.

وی به اعلام دولت مبنی بر روز عزای عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: برای درگذشتگان حادثه آبادان طلب مغفرت می‌کنیم و امیدواریم از این گونه حوادث در کشور تکرار نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود از برنامه‌ریزی و اجرای دستگاه‌ها و متولیان برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی استان سمنان در شاهرود قدردانی کرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه با برگزاری کنسرت‌های موسیقی و شادی مردم در شهرستان مخالف نیستیم، ابراز داشت: برخی افراد و برگزارکنندگان این نوع از برنامه‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند که باید قبل از اجرا تعهد از آنها گرفته شود. 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود نیز در این نشست گفت: دبیرخانه‌ای برای معرفی و تعیین یکی از مفاخر شاهرود تشکیل می‌شود.

محمدتقی یزدی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان توسط هر دستگاه و یا نهاد باید با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود تا با مطرح شدن آن در شورای تامین از تبعات آن جلوگیری شود.

چگونگی بزرگداشت آیین های ۱۴ و ۱۵ خرداد سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد، برنامه ریزی در خصوص کارگروه‌های فرعی و معرفی یک نفر نماینده برای پیگیری امور به دبیرخانه توسط مسوولان کارگروه ها، تعیین و انتخاب یکی از مفاخر شهرستان برای معرفی به انجمن مفاخر استان و لزوم اخذ مجوز اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان شاهرود، از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |