اخبار

بررسی موضوع جمعیت در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان

بررسی موضوع جمعیت در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با موضوع "افزایش جمعیت و فرزندآوری" در اداره تبلیغات اسلامی دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ و عمومی دامغان در این نشست با اشاره به روند کاهش سرانه زاد و ولد گفت: در چند سال آینده با روند فعلی فرزندآوری در کشور با مساله کاهش جمعیت مولد و افزایش روند پیری جمعیت مواجه خواهیم شد و توجه به ارتقای فرهنگ فرزندآوری باید در الویت کار همه دستگاهها قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان افزود: پیر شدن جمعیت از هر لحاظ برای کشور خطرناک است و باید تدابیر لازم برای افزایش ازدواج سالم و فرزندآوری اتخاذ شود و فرهنگ سازی در جامعه و ارائه حمایت‌های لازم برای افزایش تعداد فرزندان اعمال شود.

فرماندار دامغان نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نیز با بیان اینکه با بهره گیری از استادان باید آسیب شناسی و  فرهنگ سازی مناسب در جامعه صورت گیرد گفت: کاهش نرخ فرزندآوری و جمعیت اگر به همین منوال ادامه یابد، کشور  با چالش مواجه می شود و در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای نیاز به بازنگری در برنامه ها و طرح ها احساس می شود.

مهدی بندرآبادی خاطرنشان کرد: اگر در خصوص این مشکل فرهنگ سازی مناسب صورت نگیرد با مسائل و مشکلات بیشتری در آینده مواجه خواهیم شد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان سایر اعضا نیز به بیان دیدگاهها ونظرات و راهکارهای خو در خصوص مسایل مربوطبه جمعیت و ارتقای سرانه جمعیت پرداختند.

۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۱۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |