اخبار

معاون سیاسی استاندار سمنان بر اجرایی شدن راهبردهای شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد

معاون سیاسی استاندار سمنان بر اجرایی شدن راهبردهای شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد
معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی بر اجرایی شدن راهبردهای شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: نیازمند ایجاد کارگروه علمی برای اجرای شدن ۱۰۰ درصدی راهبردها در جایگاه بازوی مشورتی شورای فرهنگ عمومی هستیم.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،احمد ریواده در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: راهبردهای شورای فرهنگ عمومی تدوین و تصویب شده و باید زمینه اجرایی شد این راهبردها فراهم شود.

وی با اشاره به طرح ساماندهی و عادلانه سازی یارانه ها تصریح کرد: دولت از همه گروه‌های اجتماعی تقاضا دارد نکات و پیشنهادات سازنده خود در خصوص طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را مطرح و به اجرای بهتر این طرح کمک شود.

ریواده، اجرای طرح کمک‌های مومنانه می‌تواند مشکلات افرادی که این طرح آسیب می‌بینند را کمتر کند و باید از این ظرفیت‌های اجتماعی استفاده شود و فعالان علمی استان سمنان را به سند گام دوم انقلاب ارجاع می‌دهم که مقام معظم رهبری در آن هفت راهبرد مهم فرهنگی را بیان کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: توصیه اول این سند، آگاهی دانش و علم است که در این حوزه نیازمند اقدام هستیم و به گفته رهبر معظم انقلاب، ما اسناد خوبی داریم که نیازمند اقدام هستند. و باید دستورالعمل های اجرایی تدوین شود.

وی با بیان اینکه توصیه دوم سند گام دوم انقلاب نیز معنویت و اخلاق است و این امر در مکتب سردار قاسم سلیمانی پررنگ است  افزود: بهبود اقتصاد و معیشت مردم یکی از اقدامات موثر است که با حمایت مردم به نتیجه می‌رسد، ما به توصیه مقام معظم رهبری مکلف به مبارزه با فساد و تحقق عدالت هستیم و یکی از خرمشهرهایی که امروز باید آزاد شود، اقتصاد است.

ریواده، با اشاره به برنامه‌ها و مراسم معنوی زیادی که در کشور وجود دارد افزود: به طور مثال سرود "سلام فرمانده" بسیار جریان ساز و باعث عصبانیت دشمنان شد که به بررسی تک تک واژه‌های آن پرداختند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ظرفیت و شاخص آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان نسبت به سایر مناطق کمتر است و باید بیشتر به ظرفیت‌های فرهنگی تمرکز شود و از رسانه‌های رسمی استان سمنان انتظار می‌رود به راهبردهای اولویت شورای فرهنگ عمومی، به ویژه بحث فرزندآوری به عنوان جریان رسانه ای بپردازند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این نشست به بیان توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی و عادلانه سازی یارانه ها پرداخت و گفت: در این مرحله باید به تبیین این طرح و اقناع اذهان عمومی پرداخته شود و به مردم اطلاع رسانی شود که دولت شرایط خاصی دارد و کشور را با وضعیت اقتصادی نابه سامان تحویل گرفته است.


۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |