اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

تجلیل از آیت الله شاهچراغی، نکوداشت علم، تقوا، ایمان و زهد است

تجلیل از آیت الله شاهچراغی، نکوداشت علم، تقوا، ایمان و زهد است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، پنج دهه خدمات و فعالیت های آیت الله سید محمد شاهچراغی را برای همه درس اخلاق دانست و گفت: تجلیل از ایشان تجلیل شخص نیست بلکه نکوداشت علم، تقوا، ایمان و زهد است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در همایش "آموزگار اخلاق" که با هدف نکوداشت مقام آیت الله شاهچراغی در حسینیه باب الحوائج دامغان برگزار شد اظهار داشت: آیت الله شاهچراغی در نیم قرن زندگی مجاهدانه خود تلاش های بسیاری را برای اعتلای فرهنگ، اخلاق، دین و مذهب در استان سمنان داشت. 

وی با بیان اینکه تجلیل امروز تنها تجلیل از یک شخص نیست بلکه نکوداشت علم، تقوا، ایمان و زهد است و با تقدیر از دست اندرکاران این همایش تاکید کرد: همه خرسندیم که برای تشکیل این جلسات تلاش و فعالیت کرده ایم.

امام جمعه سمنان با اشاره به عنوان این همایش "آموزگار اخلاق" افزود: آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، آموزگار همه اقشار جامعه هستند و اخلاق ایشان نیز زبانزد است که این عنوان به نیکی برای این عالم فرزانه درنظر گرفته شده است.

این همایش با حضور مسوولان استانی و کشوری، قشرهای مردم عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، استانداران سمنان و قم و جمعی از روحانیون، امامان جمعه و مسوولان و مدیران کل برگزار شد.

آیت الله شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد دامغان به دنیا آمد و از دی ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان را بر عهده داشت:

آیت الله شاهچراغی نمایندگی مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری را در دورهای چهارم و پنجم را بر عهده داشته و دارند.

مرحله دوم همایش نکوداشت آموزگار اخلاق 19 خرداد در سمنان برگزار خواهد شد.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۴۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |