اخبار

برگزاری همایش "آموزگار اخلاق" نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دامغان

برگزاری همایش "آموزگار اخلاق" نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دامغان
همایش نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده قبلی ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با عنوان "آموزگار اخلاق" با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی روز پنجشنبه در حسینیه باب الحوائج دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،در این همایش که با حضور عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نمانده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی از نمایندگان، مسوولان و مدیران کل و نیز قشرهای مردم قدرشناس دامغان برگزار شد ابعاد شخصیت علمی، فقهی و حوزوی آیت الله سیدمحمد شاهچراغی مورد بررسی و تجلیل قرار گرفت.

دبیر همایش نکوداشت" آموزگار اخلاق" در این همایش به تبیین اهداف آن پرداخت و گفت: قدرشناسی از پنج دهه زحمات و خدمات شایسته آیت الله و معرفی ابعاد شخصیتی این الگوی اخلاق مدار به مردم که مبتنی بر آموزه‌های دینی است.

حجت الاسلام عباس نصیری فرد افزود: اخلاق بزرگترین قربانی جامعه امروز است که قشر جوان باید سبک و سیره زندگی افرادی همچون آیت الله شاهچراغی را بشناسند و در این راستا باید این فرد به جامعه معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تبلیغ پیرامون ابعاد زندگی شخصیتی این عالم، ۶ کتاب درباره زندگی وی تالیف و به چاپ رسید که سه کتاب در شهر دامغان و سه کتاب دیگر در آیین اختتامیه رونمایی می‌شود.

این همایش با همکاری و مشارکت دستگاهها و نهادهای مختلف استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و ... برگزار شده است.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد دامغان متولد شد. وی از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان بود و نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان است.

نشست دوم نکوداشت آیت الله شاهچراغی ۱۹ خرداد در سمنان برگزار می‌شود.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۳۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |