اخبار

شش کارگروه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تشکیل شد

شش کارگروه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تشکیل شد
امام جمعه شاهرود از تشکیل ۶ کارگروه برای بررسی کارشناسانه موضوعات و ارائه پیشنهاد برای مصوبات شورای فرهنگی عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود اظهار داشت: کارگروه های سیاسی با مسئولیت فرمانداری، اجتماعی با مسئولیت شهرداری، فرهنگی با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصادی با مسئولیت اداره صنعت، معدن و تجارت، قرآن و عترت با مسئولیت اداره اوقاف و امور خیریه و نیز حجاب و عفاف با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی زیرمجموعه شورای فرهنگی شهرستان شاهرود تشکیل شد.

وی، به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در شاهرود اشاره کرد و گفت: راهپیمایی امسال از مسجد موسی بن جعفر (ع) در چهارراه دادگستری آغاز و در مسیر خیابان شهید مصطفی خمینی و بلوار ملاکاظم به سمت مصلی پیامبر اعظم (ص) ادامه می یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود همچنین از برپایی نماز عید سعید فطر به صورت محوری در مصلی شاهرود خبر داد و گفت: نماز عید فطر یک کار فرهنگی است.
امینی در ادامه با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف شهرستان یادآور شد: برخی از روی جهل این کار را انجام می دهند که با کار فرهنگی حل می شود، اما عده ای برنامه ریزی شده اقدام به بدحجابی می کنند که نیروی انتظامی باید با آنان برخورد کند.
وی ادامه داد: مسئله سگ گردانی نیز علاوه بر ترویج فرهنگ غربی سبب تضییع حقوق حیوان و شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان می شود و باید با آن برخورد کرد.
امینی همچنین توجه به مسائل فرهنگی در مناطق گردشگری شاهرود را نیز خواستار شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به موضوعات فرهنگی دانشگاه نیز اشاره ای داشت و گفت: در نشست های شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پیشنهادهای خوبی مطرح می شود که براساس آن ها بتوان دانشجویان را جذب مسائل فرهنگی و معنوی کرد و از سوی دیگر الگوی عملی برای دانشجویان و استادان ارائه داد.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۱۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |