اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

آیین های تجلیل از آیت الله شاهچراغی در دامغان و سمنان برگزار می شود

آیین های تجلیل از آیت الله شاهچراغی در دامغان و سمنان برگزار می شود
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از برگزاری همایش های تجلیل از آیت الله شاهچراغی در روزهای 29 اردیبهشت و 19 خرداد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در نشست کارگروه علمی پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان اظهار داشت: این نکوداشت در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت در دامغان و 19 خرداد در سمنان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری موفق کنگره نکوداشت آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی در سال گذشته گفت: نشست های اولیه این کنگره در شهرهای شاهرود و مشهد برگزار شده است و کنگره اصلی که بخش مهم آن است نیز مهرماه در قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، برگزاری آیین نکوداشت علمای شهرستان دامغان را نیز از برنامه های پایان سال جاری بیان کرد و گفت: در این همایش ها قرار است از میرزا علی اکبر معلم، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی دامغانی و آیت الله خدایی در دامغان تجلیل شود.

در این نشست که سایر اعضا نیز حضور داشتند مقرر شد با هماهنگی شوراها، یک هنرمند برای در اولویت قرار دادن نامگذاری مفاخر به عنوان نماینده انجمن معرفی شود، تابلوهایی برای معرفی مفاخر هر شهر در مبادی ورودی آن نصب شود، هر شهرستان برای بزرگداشت مفاخر خود نکوداشت هایی را برگزار نماید و با همکاری صدا و سیما برنامه چهره های آشنا برای معرفی مفاخر استان تهیه و پخش شود.

تهیه کتابشناسی مفاخر استان سمنان و برنامه ریزی برای بزرگداشت آیت الله عالمی از علمای سمنان با کمک حوزه علمیه این روحانی وارسته از دیگر مصوبات نشست این کارگروه بود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ۰۸:۴۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |