اخبار

تبیین اهداف راهبردهای 18 گانه شورای فرهنگ عمومی استان در نشست با مسوولان بسیج اقشار

تبیین اهداف راهبردهای 18 گانه شورای فرهنگ عمومی استان در نشست با مسوولان بسیج اقشار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در نشستی به تشریح راهبردهای 18 گانه اين شورا پرداخت و گفت: از بسیج اقشار استان انتظار است در گفتمان سازی در جامعه در خصوص این راهبردها همکاری و مشارکت نماید.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در نشستی با فرمانده و مسوولان بسیج اقشار سپاه پاسداران استان سمنان با تبیین اهداف راهبردهای 18 گانه، هر یک از این راهبردها را قرائت و موارد و اهداف آن را تشریح کرد.
وی یکی از انتظارات راهبردهای 18 گانه را تکریم و نکوداشت الگوها در جامعه دانست و در خصوص راهبرد رسانه اظهار داشت:  سه کار مهم در راهبرد رسانه شامل انسجام و اتحاد شبکه های اجتماعی،  ارتقای سواد رسانه ای در جامعه، تولید محتوا و از همه مهمتر آموزش تولید محتوای مکناسب و ارشی برای فضای مجازی است.
فلاح در ادامه با اشاره به تدوین  سند چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی در استان سمنان گفت: این سند فعالیت ها و چگونگی توسعه امور قرآنی را در 10 سال آینده مشخص کرده است.
وی با تاکید بر لزوم همکاری و کمک بسیج اقشار در گفتمان سازی درخصوص این راهبردها درجامعه تصریح کرد: بسیج با استفاده از ظرفیت های خود می تواند در ایجاد وحدت عمل و اقدام در این حوزه نقش آفرین باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی و هجمه فرهنگی دشمنان بر کسی پوشیده نیست و مشارکت و فعالیت در جهاد تبیین، امری شرعی و همگانی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان دراین نشست که در سالن شهید بسطامی سپاه استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه در مقابله با جنگ فرهنگپی و نرم دشمنان همه مسوول هستیم و باید مانند دوران دفاع مقدس عمل نماییم بر لزوم ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه پرداخت و اظهارداشت: تلاش این استان کسب عنوان پایتخت کتاب ایران با انجام و توسعه فعالیت های مردمی در این حوزه است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان همچنین به موضوع جمعیت به عنوان یک مسله مهم در کشور نیز اشاره گرد و افزود: فرهنگ سازی در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.

در این نشست که سرهنگ امامی فرمانده بسیج اقشار استان سمنان و جمعی از مسوولان این بسیج حضور داشتند در خصوص راهبردهای 18 گانه شورای فرهنگ عمومی بحث وتبادل نظر شد.

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۰۸:۳۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |